بهره‌مندی کشاورزان کم‌مصرف هرمزگانی از برق رایگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از رایگان شدن برق کشاورزان در صورت مدیریت مصرف برق طی تابستان امسال خبر داد و گفت: در این طرح، کشاورزانی که چاه‌های خود را فقط پنج ساعت در روز آن هم در فاصله ساعت‌های ۱۱ تا ۱۸ خاموش کند، در باقی ساعات روز از برق رایگان بهره‌مند می‌شود.

محمد کریمی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به هوشمندسازی برق بخش کشاورزی افزود: با هوشمند شدن کنتورهای این بخش علاوه‌بر نظارت شرکت‌ برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مدیریت مصرف برق در بخش صنعت استان، خاطرنشان کرد: صنایع و شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز موظف شده‌اند در ایام تابستان یک روز در هفته، مصرف برق مجموعه را ۹۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: صنایعی که در خارج از شهرک‌های صنعتی هم واقع هستند و مشترکان بالای ۲ مگاوات در ساعت، نیز موظف هستند در ساعت‌های اوج مصرف ماه‌های گرم سال، ۳۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

کریمی به مدیریت مصرف برق بخش تجاری در هرمزگان اشاره و بیان کرد: بخش تجاری نیز باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهد و همه مشترکان مجتمع‌های بزرگ و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و مخابرات نیز موظف به نصب مولدهای اضطراری شده‌اند.

مشترکان هرمزگانی متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.وی با تاکید بر اینکه در بخش عمومی همه دستگاه‌های دولتی و نظامی باید در ساعت اداری ۴۰ درصد و غیر اداری نیز ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، یادآور شد: باتوجه به اینکه ساعات کاری بخش های عمومی و ادرات از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ ظهر شده است که امیدواریم شاهد کاهش در زمان پیک مصرف برق در استان باشیم.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق خانگی در هرمزگان گفت: ۶۴ درصد مصرف برق در هرمزگان به بخش خانگی تعلق دارد، برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش خانگی، شهروندان نیز باید مصرف برق خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند و در صورت صرفه‌جویی نسبت به مدت مشابه پارسال، پاداش بگیرند.

کریمی تصریح کرد: مشترکان هرمزگانی متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha