اجلاسیه ۳۱ شهید غریب در اسارت استان کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برگزاری اجلاسیه مهم شهدای غریب در اسارت استان کرمانشاه در ۲۸ مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: از هزار و ۱۰ شهید تایید شده در اسارت کشور ۳۱ نفر شهدای کرمانشاه هستند.

خسرو شهیدی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه به اهمیت این رویداد مهم در پاسداشت از جانفشانی و ایثار شهدای غریب در اسارت اشاره کرد و افزود: کنگره ملی این اجلاسیه بهمن ماه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از رسالت های اصلی بنیاد شهید اعلام کرد و گفت: وظیفه ذاتی این نهاد در بحث فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزش ها به نسل جوان و نوجوانان است.

شهیدی مردمی سازی برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم سال جاری این نهاد در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: در این راستا شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان به ریاست استاندار، دبیری بنیاد شهید و عضویت تمام دستگاه های اجرایی تشکیل شده؛ یعنی همه موظفند در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت و برنامه داشته باشند.

وی در این راستا از جمله برنامه های مهم امسال بنیاد شهید استان کرمانشاه را برگزاری یادواره ها، مناسبت ها، مراسم های مرتبط با شهدا، آزادگان و جانبازان با کمک خود جامعه هدف بویژه جامعه دانشگاهی و دانش آموزی برای انتقال مفاهیم این خودگذشتگی ها به دانش آموزان و دانشجویان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین برنامه "تاریخ شفاهی" (جمع آوری خاطرات والدین، جانبازان، آزادگان و رزمندگان از زندگی شهدا) را از دیگر برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بنیاد شهید کرمانشاه در این خصوص با گردآوری نزدیک به ۲ هزار تاریخ شفاهی جزو رتبه های برتر کشور است.

شهیدی برگزاری رویداد کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در مهرماه را از دیگر برنامه های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید مسوولیت ۲ کمیته این کنگره؛ یعنی تکریم خانواده شهدا و کمیته جمع آوری آمار و اطلاعات خانواده شهدا را بر عهده دارد.

وی از جمله وظایف کمیته تکریم خانواده شهدا را سرکشی به تمام خانواده های شهدا و ایثارگران تا قبل از برگزار این رویداد عنوان و تصریح کرد: بنیاد شهید استان کرمانشاه با ۲۰۰ پرسنل روزانه از ۲ هزار خانواده ایثارگر و شهدا دیدار می کند.

شهیدی همچنین به اجرای ماهیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ برنامه عملیاتی این نهاد در ماه اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه سال گذشته در راستای انجام وظایف و عملیات های تعهدی خود، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha