۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85506586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در استان اردبیل کشف شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85506586
۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در استان اردبیل کشف شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف ۲۲ اصله گرده بینه و  ۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی توسط ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان‌های  نمین و کوثر خبر داد. 

محمود قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شناسایی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اخذ دستور قضایی این تعداد گرده بینه در شهرک صنعتی فاز ۲ در یکی از کارگاه‌های چوب با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در شهرستان کوثر با همکاری عوامل انتظامی توقیف و ضبط شد.

وی از دستگیری سه نفر متخلف در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق و بازدید از کارگاه‌های چوب با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

قلی‌زاده به تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های ملی اشاره کرد و گفت: ۹۰ نفر در حفاظت از جنگل‌های این استان مستقر بوده و به‌ صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل و با متجاوزان به این عرصه‌ها برخورد قاطع خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر استقرار این تعداد افراد برای حفاظت از جنگل‌ها ، عرصه‌های جنگلی استان با ۲ دستگاه پهپاد کنترل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خارج کردن هیزم ، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال کنند ، قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

قلی‌زاده اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha