۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85506621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساجد در قلب «جهاد تبیین» قرار دارند

تهران- ایرنا- معاون سامان‌دهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: مساجد در قلب «جهاد تبیین» قرار دارند و می‌توانند این کارکرد را احیا کنند، اولویت ما تربیت عناصر مومن مجاهد انقلابی برای عرصه فرهنگ و هنر است.

محمدتقی محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جایگاه مساجد در جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بچه‌های مسجد و شبکه نورانی آنها می‌توانند عهده‌دار و در صف اول، پیشتاز و پیش‌قراول این مجاهدت بزرگ باشند و اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند.

معاون سامان‌دهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: فهم و باور ما بر این است که مسجد، خانه خداست و مردم به مساجد اعتماد و اقبال دارند. هر جایی هم که مسجد، به معنای واقعی، مسجد و نه نمازخانه باشد و امام جماعت آن امام و فقط پیش‌نماز نباشد مردم به آن مسجد اقبال دارند، تردد دارند و زندگی خود را بر مدار آن مسجد تنظیم می‌کنند.این تجربه زیسته ماست و امیدواریم امثال این نوع مساجد گسترش پیدا کند.

مساجد در قلب «جهاد تبیین» قرار دارند

محمدیان گفت: با بازگشت به یک قدم تاریخی به پیشتر، بعد از جنگ زمانی که مجموعه‌های انقلابی ما درگیر ماموریت‌های سخت و نیمه سخت مانند بسیج و سپاه بودند، عده‌ای از عقلای کشور گفتند که باید یک ماموریت‌های فرهنگی را جریان و فکری عهده دار شود و چه جایی بهتر از مساجد که بتوانند در بین استعدادهای محلات مختلف، عناصر فرهنگی و هنری را شناسایی و از آنها یارگیری و شبکه‌سازی کند و آموزش دهد و اینها را وارد بدنه رسمی فرهنگی و هنری کشور کند.

وی افزود: هنرمندانی که تفکرات مبتنی بر فکر مسجدی و توحیدی دارند و اهالی فرهنگی ما و خیلی از معضلات که به اقتضای مدنیت جدید با آنها مواجه هستیم از همین جا سرچشمه می‌گیرد. اگر می‌توانستیم چنین ماموریتی را به خوبی با این فرهنگ توحیدی و تبیین حقایق دین انجام دهیم که در دل مساجد می‌تواند رقم بخورد و بچه‌هایمان را تربیت کنیم اکنون با یک وضعیت فرهنگی بسیار مطلوب‌تری مواجه بودیم.

اولویت ما تربیت مجاهد انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر است

محمدیان همچنین درباره اولویت کانون‌های مساجد گفت: اولویت ما تربیت عناصر مومن و انقلابی و مجاهد انقلابی به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر است که استعدادهای فرهنگی و هنری را شناسایی کند و اگر بتواند هنرمند انقلابی و اهالی فرهنگ و اهل قلم انقلابی تربیت کند اینها در حقیقت عهده‌دار لشکر تبیینی هستند که حضرت آقا از ما مطالبه کرده‌اند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد: هر کدام از اینها می‌توانند سردار میدان جنگ فرهنگی باشند تا در میمنه و میسره این لشکر بتوانند به وظیفه خودشان عمل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha