دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان در روزهای پیش رو روند افزایشی داشته و شهرهای مختلف استان چهار تا پنج درجه گرم تر می شوند.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی با تداوم فعالیت امواج تراز میانی جو تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات شاهد رگبارهای متناوب باران همراه با رعد و برق در مناطق مستعد توام با تگرگ و وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها در طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها به ویژه در نیمه شمالی استان وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با ۶ میلی‌متر بیشترین بارش را داشت و در شهرهای خوی، چالدران، مهاباد، میاندوآب و نقده نیز بارندگی هایی تا ۲ میلی متر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه هشدار نارنجی برای فعالیت این امواج در استان برای هفته جاری صادر شده است، ادامه داد: توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

اشتاد اظهار کرد: توصیه می شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت امواج در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه هم بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نوسان داشت.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha