۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85506702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات در البرز تشکیل شد

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز از تشکیل شعب ویژه در دادسراها و دادگاه های حوزه‌های قضایی دادگستری این استان برای رسیدگی به جرایم احتمالی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز، «حسین فاضلی هریکندی» روز چهارشنبه اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت بالا از دستگاه های متولی و مسئول حمایت خواهد کرد و با هرگونه ترک فعل یا اقدامی که موجبات ایجاد شائبه یا دلسردی مردم شود برخورد قاطع و فوری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با حفظ استقلال خود از ورود به دسته بندی ها و گروه ها و احزاب پرهیز خواهد کرد، گفت: از تمام متولیان و دستگاههای حاکمیتی و عمومی انتظار می رود ضمن رعایت اصل بی طرفی و عدم حمایت تبلیغی از داوطلب یا داوطلبان خاص، زمینه مشارکت فعال و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنند.

رییس کل دادگستری البرز به دستورات رییس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در خصوص مسئولیت و نقش دستگاه قضایی در این انتخابات اشاره کرد و از تمام متولیان قضایی استان خواست همکاری لازم را با هیات های اجرایی و نظارت برای برگزاری باشکوه، قانونمند و با مشارکت حداکثری

داشته باشند.
وی همچنین از دادستان‌های استان خواست تا برنامه‌ها و نشست‌هایی را با هدف توجیه مسئولان ستادهای انتخاباتی در خصوص مسئولیت‌های قانونی آن‌ها و همچنین رعایت چارچوب های قانونی در تبلیغات انتخاباتی با همکاری دستگاه های مجری و ناظر انتخابات در استان برگزار کنند.

فاضلی هریکندی گفت: هدف دستگاه قضایی جلوگیری از وقوع جرم و تخلفات است که با برگزاری نشست‌های توجیهی می‌توان مانند انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پیشین در استان البرز با آگاه سازی نسبت به کاهش وقوع جرایم و تضمین سلامت انتخابات، امیدوار بود.
رییس کل دادگستری البرز همچنین بر لزوم رعایت قانون توسط فعالان رسانه‌ای، ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: طرح هرگونه مطالب تخریبی توسط ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداها و نیز رسانه‌ها در بیان یا انتشار مطالب کذب و نشر اکاذیب و نیز توهین و تهمت مورد رصد قرار دارند و عواقب قانونی متوجه مرتکبان خواهد بود.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha