ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افتتاح شد

مشهد- ایرنا- ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در قالب طرح «یادگار ابراهیم» در فضایی به مساحت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع روز چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری در میدان «عدل‌خمینی» مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این ساختمان گفت: در استان خراسان رضوی سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر به شهر مشهد که پایتخت معنوی کشور به شمار می رود، رفت و آمد دارند.

دکتر رضا سعیدی افزود: خدمات بیمه سلامت در خراسان رضوی علاوه بر جمعیت بومی استان به ده‌ها میلیون زائر و مسافر ایرانی و خارجی ارایه می شود که این امر سبب افزایش بار کاری و ایجاد فرسودگی نیروهای انسانی در اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی شده است.

وی بیان کرد: ساختمان قدیمی بیمه سلامت استان خراسان رضوی بنا بود حدود ۱۵ سال پیش تعوض شود که به همت مدیران کل بیمه سلامت و حمایت های ستاد مرکزی در تهران، ساختمان جدید در میدان عدل خمینی مشهد به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شد.

ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افتتاح شد

ساختمان قدیمی پاسخگوی مراجعان بیمه سلامت نبود

مدیر کل اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ساختمان قدیم اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۱۳۷۵ با عنوان اداره کل خدمات درمانی استان خریداری شد، به مرور زمان و با افزایش تعداد نیروهای شاغل این ساختمان امکان استقرار تمامی نیروهای موجود را نداشت.

دکتر محمد وجدانی ادامه داد: در دو مرحله با خرید ساختمان‌های مجاور به ساختمان اصلی، شرایط مساعدتر شد، به گونه‌ای که متراژ قبلی هزار و ۸۰۰ مترمربع با خرید ساختمان‌های اطراف به ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع افزایش یافت.

وی بیان کرد: اما این افزایش متراژ با در نظر گرفتن عواملی همچون فرسودگی ساختمان، حضور و افزایش تعداد نیروهای شاغل، پوشش خدمات به بیش از چهار میلیون نفر بیمه شده و بیش از پنج هزار موسسه درمانی طرف قرارداد پاسخگوی مراجعان نبود.

مدیر کل اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در سال‌های ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۲ تلاش‌های گسترده‌ای برای خرید ساختمان دارای شرایط مطلوب برای اداره کل بیمه سلامت استان صورت گرفت که در نهایت در اواخر سال ۱۴۰۲ مجموع این تلاش‌های گروهی به بار نشست و ساختمان جدید در ۹ طبقه به تعداد ۳۷ سوئیت مربع خریداری شد.

دکتر وجدانی افزود: هم اکنون ۲۲۰ نیروی انسانی در اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

شهید جمهور در دولت سیزدهم خواسته رهبری را عملیاتی کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: موضوع خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات جامعه یکی از رسالت‌های مهم انقلاب اسلامی ایران و امامین انقلاب است و شهید آیت الله رییسی در کارنامه چهل ساله خود در سنگرهای مختلف یک تحول در مدیریت و ارتقای خدمت به مردم از خود برای تاریخ ایران و انقلاب بر جا گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه شهید آیت الله رییسی خادم الرضا، خستگی ناپذیر و تابع ولایت بود، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشتند که بیماران به جز درد بیماری نباید دغدغه ای دیگر داشته باشند که این تاکید رهبری را شهید جمهور در دولت سیزدهم عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با نگاه ویژه شهید جمهور پوشش بیمه ای زوجین نابارور، پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال، پوشش بیمه ای زنان باردار و کودکان زیر پنج سال، پوشش بیمه ای ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در حوزه بیمه سلامت رقم خورد.

ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم از «حسین صدری» کارمند اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی به خاطر کسب مقام سوم کاراته آسیا در جام پیشکسوتان از سوی «محمدمهدی ناصحی» مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تقدیر به عمل آمد.

بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است.

هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول زیر پوشش و دارای پرونده در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند که این استان بدین لحاظ جزء استان‌های رتبه‌دار کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha