۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85506758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات دولت مردمی در دماوند/از کلاس درس تا تامین آب شرب روستاها

دماوند-ایرنا- فرماندار شهرستان دماوند درباره خدمات دولت مردمی گفت : در دولت سیزدهم ۶۰ کلاس درس در سطح شهرستان ایجاد شده  و یک هزار و ۶۰۰  واحد جهش تولید نیز در حال تکمیل است .

به گزارش ایرنا، در طول سه سال دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی را در کشور شاهد بودیم و شهرستان دماوند نیز از نعمت دولت مردمی و خدمت رسان سیزدهم بهره مند بود.

فرماندار شهرستان دماوند در دومین نشست شورای اداری شهرستان دماوند که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی در مدت فعالیت خود با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش کردند و تا آخرین لحظه نیز دغدغه خدمت به ملت، ایران و اسلام را داشتند و شاهد بودیم که تشییع شهدای خدمت نیز با حضور چشمگیر مردم ایران برگزار شد و به شهدا و کرامت آنان افزود.


رضا طاهرخانی ادامه داد:در طول سه سال دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی را در کشور شاهد بودیم که با تلاش و کار شبانه ریزی انجام شده است چراکه دولت سیزدهم در زمانی مسئولیت را برعهده گرفته که کشور با مشکلات بسیاری همچون خزانه حالی، بیماری ناشناخته و جامعه وحشت زده مواجه بود اما شاهد بودیم که ورود ۱۴۶میلیون دز واکسن جامعه از خطرات مرگ و میر نجات یافت.


وی با اشاره به بخشی از مشکلات سه سال که توسط آیت الله رئیسی مدیریت شد ،خاطر نشان کرد: حملات سایبری، و دیگر فتنه های دشمن، بحران آب در ۱۴ استان و ۵هزار روستا از جمله مشکلات و بحران هایی بود که در طول این سه سال مدیریت شد.


طاهرخانی با بیان اینکه که خدمت به مردم راه و هدف مدیران انقلابی است که خود را خادم می دانند، افزود: در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم با مشکلات آب شرب پایدار در سطح شهر و روستا مواجه بودیم که با تلاش مسئولان و صبوری مردم شهرستان این بحران رفع و اکنون در وضعیت مطلوب قرار داریم؛ در این مدت در شهر دماوند دو مخزن آب شرب ۲هزار مترمکعبی احداث و اولین مخزن در مسکن مهر محک احداث شد و اکنون وضعیت پایدار را در منطقه داریم.


وی ادامه داد: در بحث احداث چاه تامین آب شرب نیز حدود ۲۰حلقه چاه در این سه سال احداث شد که یکی روستای گرم آبسرد شهرستان تاکنون آب شیرین نداشتند، اکنون از این نعمت بهره مند هستند و همچنین مجوز ۱۰ حلقه چاه نیز در مصوبات سفر رئیس جمهور گرفته شد تا در شرایط بحرانی احداث شود.


فرماندار دماوند خاطر نشان کرد: احداث تصفیه خانه مسکن مهر مهرآباد که پس از گذشت ۱۰سال از تحویل زمین در دولت سیزدهم به نتیجه رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین تصفیه خانه رودهن نیز که با مشکل بالای ۱۵سال مواجه بود زمین آن شناسایی و کلنگ‌زنی شده و امید است تا یک سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.


طاهرخانی ادامه داد:مشکل زیست محیطی تصفیه‌خانه شهر دماوند مرتفع شد و اعتبار مورد نیاز پیش بینی شده تا کار آغاز شود و ۲۷کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در شهرستان دماوند در طول سه سال انجام شد و زحمات امور آب شرق استان تهران که سال گذشته کل اعتبارات شرق استان را به دماوند تخصیص داد، قابل تقدیر است.


وی افزود: رفع مشکل برق شهرک صنعتی و تصفیه‌ فاضلاب شهرک و همچنین سنددار شدن مجموعه شهرک های صنعتی با همکاری ادارات بعد از چندسال حل شد و ۹۷هکتار از اراضی شهرک صنعتی دانش بنیان شهرستان که تصرف شده بود بازپس گرفته شد و سند آن بنام شهرک صنعتی ثبت گردید و امید است در مدت کم نیز این شهرک احیا شود.


فرماندار دماوند با اشاره به خدمات انجام شده در بحث ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بازسازی استخر شهر رودهن، زمین فوتبال مسکن مهر مهرآباد و احداث زمین ورزشی مسکن مهر محک و رفع مشکل ورزشگاه شهر آبعلی از جمله اقدامات صورت گرفته در این سه سال بود.


طاهر خانی به توسعه خدمات بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: بازسازی و احداث خانه بهداشت در مناطق روستایی، ارائه خدمات بهتر به مناطق روستایی و شهری، ایجاد دو پایگاه جامع سلامت، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، استقرار دستگاه های درمانی، ایجاد اتاق عمل، تقویت اورژانس و ایجاد پایگاه و پد هلیکوپتر و دیگر موارد از جمله خدمات صورت گرفته در این حوزه است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷هزار بیمه شده سلامت رایگان صندوق روستایی داریم ، توضیح داد: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش به ۴۶هزار نفر در سطح شهرستان رسیده و ۵دهک شهرستان را پوشش می دهد و مشکل زمین های ملی با همت اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی مرتفع و اراضی سنددار شدند.


فرماندار دماوند افزود: در دولت سیزدهم ۶۰ کلاس درس در سطح شهرستان ایجاد شده و یک هزار و ۶۰۰ واحد جهش تولید نیز در حال تکمیل است و در حدود ۵هزار متقاضی واجد شرایط وجود دارد که واحدهای آنها پس از تکمیل به آنها تحویل خواهد شد.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha