۲هزار و ۴۳۷ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

ایلام - ایرنا- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری هزار و ۴۳۷ پروژه در نقاط مختلف کشور همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، "صفدر نیازی شهرکی" روز چهارشنبه در بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ "برتش" در دهلران، اظهار کرد: یکهزار و ۳۱۰ پروژه از این تعداد معادل ۵۴ درصد مجموع این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به نقش این پروژه‌ها در اشتغال، تولید و افزایش سطح زیرکشت، افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰میلیارد ریال برای پروژه‌های آب و خاک مورد بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی، هزینه شده ه نشان از توجه دولت سیزدهم و شهید جمهور به این توسعه این حوزه دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی در استان ایلام ۴۳ پروژه با اعتباری بیش از ۷۴۰میلیارد ریال افتتاح می‌شود، ابراز کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها، نقش و تاثیر به سزایی در زمینه پایداری تولید محصولات کشاورزی دارد.

نیازی شهرکی با اشاره به بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ "برتش" افزود: این پروژه نزدیک به ۱۸ سال پیش شروع شده و مدت‌ها نیز بلاتکلیف مانده بود اما در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ استان شد، این طرح موانع مختلفی داشت که در این دولت تلاش شد با رفع موانع، احیا شود.

۲هزار و ۴۳۷ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا کنون هزینه یک‌هزار و ۱۰میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است، افزود: ۷۱۰میلیارد ریال از این میزان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شد که موجب تسهیل در روند عملیات اجرایی فاز اول آن و بهره برداری از این فاز در آینده نزدیک شده است.

وی به شبکه آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در قالب سامانه گرمسیری هم اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل۲۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی است که اعتبار آن با نگاه مساعد مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است.

نیازی شهرکی ابراز کرد: بر این اساس به وزارت نیرو حدود هشت میلیارد دلار اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است و تا کنون نیز ۱۲۳هزار هکتار آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

۲هزار و ۴۳۷ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۰۰هزار هکتار باقی مانده هم تقریبا بین ۷۰ تا ۸۰درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته، با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی،یک میلیارد دلار به این پروژه اعتبار تخصیص یافت و مقرر شده این پروژه تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برشد.

وی به طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سامانه گرمسیری هم جزئی از این پروژه شبکه آبیاری غرب و شمال غرب است و ما متعهد هستیم به محض اینکه وزارت نیرو پروژه را تامین آب کند، ۲ ماه بعد پروژه را به کشاورزان برای استفاده از شبکه آبیاری تحویل دهیم.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: امید است با توجه به پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده بتوانیم این پروژه را در اولین فرصت با توجه به تامین اعتبار لازم، به بهره برداری و تحویل مردم دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha