۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 914
کد خبر: 85506807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم گردشگری در رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی ۳۵ درصد است

تبریز-ایرنا- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: سهم حوزه گردشگری در رشد اقتصادی استان ۳۵ درصد است.

به‌ گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، علیرضا بایرام زاده، تعلق این میزان سهم در مجموع رشد اقتصادی آذربایجان شرقی نشان دهنده جایگاه و تاثیرگذاری اقتصادی گردشگری است که باید به آن بها داد.

وی ادامه داد: همین موضوع تأثیر صنعت گردشگری در رشد اقتصادی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را رقم می زند که باید همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در کنار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تحقق آن تلاش کنند.

بایرام زاده با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب حوزه گردشگری دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته، یادآور شد: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاثیر ۳۵ درصدی حوزه گردشگری در رشد ۸ درصدی اقتصاد استان را تایید کرده است.

به گفته وی بر این اساس کارگروه صنعت گردشگری آذربایجان‌ شرقی در ارزیابی‌های‌ کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری، پس از گروه کاری صنعت، معدن و تجارت که تأثیر ۴۵ درصدی در رشد اقتصادی استان دارد، دارای بیشترین رشد اقتصادی و در جایگاه دوم است.

بایرام زاده با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در تحقق رشد ۲۵ درصدی ورودی گردشگران به استان، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سال جاری با هدف تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از رویکردهای نتیجه ‌بخشی‌ است که آثار آن در حوزه گردشگری قابل لمس و مشهود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha