معاون وزیر بهداشت: مشهد رتبه نخست گردشگری سلامت کشور را دارد

مشهد- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان خراسان رضوی از نظر ظرفیت گردشگری سلامت در کشور بی‌نظیر بوده و شهر مشهد نیز در این حوزه دارای رتبه نخست کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید کریمی روز چهارشنبه در هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: مشهدالرضا، انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیر ایرانی است و بیشترین تعداد گردشگر سلامت در میان تمامی شهرهای کشور به این شهر مقدس اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مشهد نقش بسیار پررنگی در پیشرفت حوزه درمان دارد، ادامه داد: حضور گردشگران سلامت، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش را فراهم می‌آورد و باید از این ظرفیت‌ها در مسیر پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر حوزه درمان و تقویت و توسعه زیرساخت‌های آن استفاده کرد.

ایجاد ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور با حمایت "شهید جمهور"

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم و با حمایت ویژه شهید آیت الله رییسی ۴۹۳ پروژه و بیش از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شد که شاخص‌های این تخت‌ها شامل سه هزار تخت «آی.سی.یو» و ۵۰۰ تخت «پی.آی.سی.یو» بوده و در کنار آن ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا فعال شده است.

وی افزود: شهر مشهد با توجه به حضور بیش از ۳۵ میلیون زائر ایرانی و غیر ایرانی در طول سال از جایگاه ویژه‌ای در حوزه درمان برخوردار است و بخشی از تخت‌ها و تجهیزات جدید فعال شده در حوزه درمان در دولت مردمی، در شهر امام هشتم(ع) بوده است.

کریمی بیان کرد: از دولت جدید تقاضا داریم که در مسیر تقویت حوزه درمان از جمله تأمین سه هزار تخت بیمارستانی مورد نیاز شهر مشهد با تمام توان تلاش کند.

این مسوول بیان کرد: خراسان رضوی از نظر سرانه تخت از میانگین کشوری پایین‌تر و علت آن جمعیت زیاد این استان است، اما در همین دولت پروژه‌های زیادی در خراسان رضوی آغاز و موافقت اصولی آنها صادر شد، از دولت آینده می‌خواهیم که این طرح‌ها را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند.

به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، ۲۳ خرداد ماه با حضور مسوولان کشوری و استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و در ۲۵ خردادماه به کار خود پایان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha