«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

تهران- ایرنا- ستاد وزارت علوم و دانشگاه‌ها طی هفته گذشته روزهای پرخبری را گذراندند؛ رونمایی از سامانه «جان»، جریان نوین اقتصادی که از مدت‌ها قبل در مورد آن صحبت می‌شد، ارائه گزارش عملکرد سه‌ساله شورای عالی عتف و افتتاح سالن اجلاس مرکزی دانشگاه تهران به نام شهید سیدابراهیم رئیسی از جمله مهم‌ترین رویدادهای آموزش عالی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا، هفته گذشته با مشخص شدن اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حال و هوای انتخاباتی بر کشور حاکم بود. در همین راستا وزیر علوم معاون فرهنگی خود را به عنوان رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان انتخاب کرد و در ادامه به مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها تاکید کرد که برای حفظ عدالت در برگزاری انتخابات به هیچ وجه حق ورود به انتخابات را ندارند.

کلاس‌های دانشگاه‌ها این هفته نیز همچون هفته گذشته به منظور آمادگی دانشجویان برای امتحان‌های پایان ترم تعطیل بود و آزمون پایان نیم سال دوم از هفته آینده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. مهمترین رویدادهای هفته سوم خردادماه شامل فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی و و آغاز ثبت نام ثبت نام استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی است.

با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها ستاد وزارت علوم مشغول کار و پرخبر بود. سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) رونمایی شد و معاون وزیر علوم در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: ایجاد بازار الکترونیکی، ایجاد پایگاه داده قابل اتکا برای شرکت‌های دانش بنیان، محلی برای عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان از جمله اهداف ایجاد سامانه جان است. سامانه جان در پی ایجاد بازار برای محصولات تجاری قیمت گذاری شده برای شرکت‌های فناوری با حمایت وزارت علوم است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) نمایشگاه دائم برای محصولات دانش‌بنیان است و با رونمایی از این سامانه شرکت‌های دانش بنیان جان گرفتند.

محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) اظهار داشت: علم به انسان قدرت فرازمینی و قدرت افزایش بهره‌وری داده و خواهد داد. امروز سامانه های هوشمند و دانش فناوری اطلاعات به بشر امکان داده در کمترین زمان و هزینه به اهداف خود برسد.

در این شرایط عقل حکم می کند نهایت استفاده را از علم و دانش برای رفع نیازهای بشر ببریم و ثروت و خدمت را افزایش دهیم. ایجاد سامانه در این دوره در راستای افزایش بهره وری بود تا خلأهای موجود بین دانشگاه، صنعت و بازار از بین برود.

دبیر کل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی وزارت علوم هم نشستی با خبرنگاران داشت و به تشریح عملکرد سه‌ساله این شورا پرداخت. همچنین در پاسخ به سوالی در مورد رتبه علمی کشور گفت: رتبه علمی کشور اکنون در پایشگاه اطلاعات علمی اسکوپوس ۱۶ و وب آف ساینس ۱۷ است و دلیل افت یک‌پله‌ای شرکت نکردن در همه کنفرانس‌های بین‌المللی، نداشتن دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و تجهیزات فرسوده تحقیقاتی است.

پیمان صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره رتبه علمی کشور توضیح داد: آنچه در رتبه علمی مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد، مقالات چاپ‌ شده، مقاله کنفرانس‌های بین‌المللی، کتاب‌های چاپ‌شده بین‌المللی، مقالات مروری و تالیف فصولی از کتب نیز شامل می‌شود و براساس آن رتبه تعیین می‌شود. هم اکنون آخرین رتبه ما در پایگاه اطلاعات علمی اسکوپوس (scopus) ۱۶ و در وب اف ساینس (web of science) ۱۷ است.

معاون پژوهشی وزیر علوم بیان کرد: رتبه ما در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در دو پایگاه یادشده ۱۶ و ۱۶ بوده است، در سال ۱۳۹۹ در اسکوپوس رتبه ۱۵ و وب آف ساینس ۱۶ ، در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۵ و ۱۷ بودیم و هم اکنون رتبه ۱۶ و ۱۷ داریم.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد تعداد مقالات ما با ترکیه یکسان است و یکی از موضوعاتی که موجب عقب افتادگی ما شده مقالات کنفرانسی است؛ ترکیه در سال ۲۰۲۳ در مجموع چهار هزار و ۴۶۳ مقاله کنفرانسی و ایران ۲ هزار و ۲۵۸ مقاله داشته است بنابراین یکی از موارد عقب‌ افتادگی کم شدن شرکت ما در کنفرانس‌های بین‌المللی است که به مسائل مالی بازمی‌گردد.

سالن اجلاس دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی مزین شد

سالن اجلاس دانشگاه تهران در نودمین سال تاسیس این دانشگاه نیز طی هفته گذشته با حضور وزیر علوم، فرزندان رئیس‌جمهور شهید و شماری از چهره های علمی دانشگاهی گشایش یافت و سخنرانان نشست بین‌المللی «یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا» در این سالن از وصف شهید رئیس جمهور و تبین نامه‌های رهبرمعظم انقلاب در افکار عمومی جهان سخن گفتند.

همچنین نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا؛ امروز چهارشنبه در این سالن با ظرفیت ۲۸۰ نفر مزین به نام شهید رئیسی برگزار شد. در این نشست بین المللی محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعیدرضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و رئیس دانشکده مطالعات جهان، محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم و ریحانه و هانیه سادات رئیسی، فرزندان شهید آیت‌الله رئیسی حضور داشتند.

گزارش کاملی از این نشست و افتتاح سالن یادشده را اینجا بخوانید.

اجرای طرح سکوی هوشمند آموزش عالی/ تخصیص ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست کارگروه هوشمندسازی و دولت الکترونیک وزارت علوم ضمن اعلام اجرایی شدن طرح سکوی هوشمند آموزش عالی در آینده نزدیک از تخصیص ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سامانه‌ها و نرم‌افزارهای هوشمندسازی‌ معاونت‌ها و ادارات این وزارتخانه خبر داد.

در ادامه این نشست، آغاز پروژه سکوی هوشمند آموزش عالی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تامین زیرساخت فنی و پشتیبانی مالی با محوریت دانشگاه رازی به عنوان مجری تصویب شد.

محمدعلی زلفی گل در این نشست گفت: در این جلسه مصوباتی داشتیم که مهم‌ترین آن اجرای طرح سکوی هوشمند آموزش عالی است. طبق این طرح بازاری شکل می‌گیرد که در آن تمام بخش‌های خصوصی کشور با توجه به داده‌های آموزش عالی می‌توانند خدماتی را تعریف کنند که به کل کشور و آموزش عالی ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه‌ریزی شود تا سازمان‌هایی که هنوز به پنجره خدمات هوشمند متصل نشده‌اند نیز به پنجره خدمات هوشمند متصل شوند و وزارت ارتباطات بستر لازم را برای قرارگیری اطلاعات و داده‌های وزارت علوم در آن ایجاد و در اختیار آموزش عالی کشور قرار دهد.

نخستین نمایشگاه «جاذبه‌های تحصیل در ایران» برگزار می‌شود

سازمان امور دانشجویان نیز خبر از برگزاری نخستین نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران داد و اولین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، جعفر رازقی سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، محمد سلمانپور مشاوره رئیس درحوزه بین‌الملل، قائد شرف مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و دیگر اعضا برگزار شد.

هدف از برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران تشکیل زیست بوم، فعال سازی و معرفی کلیه کنشگران و نقش‌آفرینان در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل است.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام و جشنواره هنری سرای دانش همزمان با اولین جشنواره جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، موسسات جذب و شرکت‌های دانش بنیان، نمایندگان ملل و اقوام ایران و سایر کشورهای جهان ۱۷ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

۲۰۰ برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی بازنگری می‌شود

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی‌کاربردی، در راستای اجرای سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به مأموریت دانشگاه ۲۰۰ برنامه درسی بازنگری می‌شود.

علیرضا جمالزاده افزود: این اقدام با عنایت به فلسفه، رسالت و مأموریت همیشگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر طراحی، تدوین و اجرای دوره‌های مورد نیاز حال و آینده بازار کار و بهنگام سازی رشته‌های علمی کاربردی برای توانمندسازی نیروی انسانی، روزآمدی و کارآمدی محتوای آموزشی، طرح بازنگری برنامه‌های درسی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود به عنوان یک ضرورت ملی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد.

بنا به گفته این مقام مسئول مرحله مقدماتی طرح در حال پایان است و پیش بینی می‌شود این پروژه با قوت ادامه و ۲۰۰ دوره مشخص شده بر مبنای نیاز حوزه های شغلی، تا پایان سال جاری برای تصویب در شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه، آماده شود.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

پذیرش دانشجوی ارشد در دانشکده علوم خانواده

دانشکده علوم و خانواده با اشاره به اصلاحیه در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۳، اعلام کرد که این دانشکده برای سال تحصیلی جدید در مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد رشته‌های حقوق خانواده، مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام و مطالعات زنان گرایش زن و خانواده دانشجو می‌پذیرد.

همچنین دانشگاه تهران در اطلاعیه ای ویژه داوطلبان دوره های شبانه (نوبت دوم) و روزانه-شهریه‌پرداز مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد که امکان استفاده از خوابگاه برای دانشجویان دوره های شبانه(نوبت دوم) و روزانه-شهریه پرداز به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

انجمن‌های دانشجویی علوم‌شناختی افزایش می‌یابد

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از افزایش انجمن‌های دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی در راستای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی خبر داد.

سید محمد مهدوی، بر افزایش حمایت‌ها از این مرکز تحقیقاتی و تخصصی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها در جلب مشارکت و همکاری استادان و محققان برای فعالیت درحوزه علوم و فناوری های شناختی، تشکیل هسته‌های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این راستا تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و فعال شده‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: تاکنون بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد شد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

معاون فرهنگی وزارت علوم، رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان شد

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حکم وزیر علوم به عنوان رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور منصوب شد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همرانشان در حین ماموریت که به درجه رفیع شهادت نائل شدند، یک سال زودتر از موعد و در هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

همچنین با پایان ثبت‌نام ۸۰ داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طی روزهای ۱۰ تا ۱۴ خردادماه، پرونده داوطلبان برای احراز صلاحیت به شورای نگهبان رفت. اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

ثبت‌نام داوطلبان استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد از ۲۰ خرداد

داوطلبان راه یافته به مرحله مصاحبه علمی دوره دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان از روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس azmoon.org نسبت به ثبت نام خود به منظور شرکت در مصاحبه اقدام کنند.

مصاحبه علمی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی و دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان در سال جاری به صورت حضوری و متمرکز در شهر تهران برگزار خواهد شد و زمان و نحوه دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه حضوری اوسط تیر ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

تاسیس رشته اقتصاد انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ساماندهی حوزه سیاستگذاری و اقتصاد انرژی در کشور نیازمند تربیت و نقش‌آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر است و به نظر می‌رسد که جامعه دانشگاهی در کشور باید نقشی پررنگ‌تر و فعال‌تر در این زمینه ایفا کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف راهبردی برای تبدیل شدن به قطب انرژی دانشگاهی در کشور رشته «اقتصاد انرژی» در مقطع کارشناسی ارشد را در این دانشگاه راه‌اندازی کرد و برای اولین بار از مهر امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها حق ورود به انتخابات را ندارند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا گفت: دانشگاه‌ها شرایط را برای مناظرات و مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کرده است اما مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها حق ورود به انتخابات را ندارند. محمدعلی زلفی گل افزود: باید عدالت انتخاباتی برقرار شود. اما دانشگاه‌ها شرایط را برای مناظره و مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کرده اند.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

هشدار سازمان ملی سنجش در مورد سوء‌استفاده از اطلاعات داوطلبان کنکور

روزهای اخیر برخی سایت‌ها و کانال‌های غیرمعتبر با وعده های کذب از جمله «محاسبه یا مشاهده تراز کنکور ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت ماه» اقدام به دریافت اطلاعات سامانه جامع آزمون سراسری داوطلبان کرده اند.

بر اساس این خبر از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور این اقدام، غیرقانونی و فاقد وجاهت بوده و به داوطلبان هشدار داده می‌شود از ارسال اطلاعات محرمانه کاربری خود مانند کدملی و رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری خودداری و در صورت غفلت در این زمینه هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر رمز عبور سامانه از طریق آدرس my.sanjesh.org اقدام کنند.

مسئولیت هرگونه سوء استفاده از این اطلاعات به عهده داوطلبان خواهد بود ضمن اینکه برخورد با این نوع اقدامات غیرقانونی توسط مراجع ذیربط در دست پیگیری است.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

نخستین نمایشگاه «جاذبه‌های تحصیل در ایران» برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. هدف از برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران تشکیل زیست بوم، فعال سازی و معرفی کلیه کنشگران و نقش‌آفرینان در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل است.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام و جشنواره هنری سرای دانش همزمان با اولین جشنواره جاذبه‌های تحصیل در ایران با حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، موسسات جذب و شرکت‌های دانش بنیان، نمایندگان ملل و اقوام ایران و سایر کشورهای جهان ۱۷ الی ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون آیلتس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدیرهمکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تجهیز و برنامه‌ریزی واحدهای این دانشگاه برای برگزاری آزمون آیلتس خبر داد.

روح الله باقرزاده، مدیرهمکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه‌ مشترک با دفتر نمایندگی آی.‌دی.پی IDP استرالیا در ایران، ضمن تاکید بر حمایت از برگزاری آزمون آیلتس در این دانشگاه، خاطر نشان کرد: خدمات مربوط به آزمون آیلتس باید به نحوی در مرکز بین المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شود تا به ارتقای علمی دانشجویان و تسهیل امور مرتبط با این آزمون برای دانشجویان دانشگاه کمک کند.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیرماه اعلام می‌شود

سرپرست دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تیر ماه اعلام خواهد شد و افرادی که نتوانستند در فراخوان سوم ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند، می‌توانند در آن فراخوان نیز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هر متقاضی سه اولویت محل-شغل را انتخاب می‌کند، افزود: از تعداد ثبت‌نام‌شده، ۱۴ هزار و ۱۹ نفر ثبت درخواست نکرده و ثبت‌نام خود را در سامانه تکمیل نکردند که با توجه به آیین‌نامه‌های موجود به آنان اطلاع‌رسانی شده است و این افراد می‌توانند در فراخوان‌های بعدی شرکت کنند.

«جان» گرفتن دانش‌بنیان‌ها، گزارش فعالیت‌ عتف و افتتاح سالن دانشگاه تهران به نام شهید رئیسی

اعلام فراخوان پذیرش استادمحور ارشد و دکتری دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به استناد آیین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی فراخوان پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) به شیوه استادمحور را برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام کرد.

متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شیوه استادمحور از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ باید جهت ثبت‌نام و شرکت در فراخوان، به سامانه گلستان دانشگاه مراجعه کنند.

متقاضیان باید پیش از اقدام به ثبت‌نام، اطلاعیه فراخوان، مدارک موردنیاز، نحوه ثبت‌نام الکترونیکی و فهرست رشته-گرایش‌ها (در انتهای فایل آگهی فراخوان) را به دقت مطالعه کنند. همچنین تکمیل، امضا و بارگذاری فرم الف برای ثبت نام ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha