۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۶
کد خبر: 85506929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نداشتن مهارت چالش مهم دانش‌آموختگان تربت‌حیدریه است + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: نداشتن مهارت مرتبط با رشته تحصیلی، مهم‌ترین چالش پیش روی دانش‌آموختگان دانشگاهی این شهرستان است که البته مشکل دیگر دانش‌آموختگان دانشگاهی کشور نیز به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز چهارشنبه در نشست کارگروه بررسی موانع تولید و ارتباط جامعه دانشگاهی با صنعت که در حاشیه رویداد «صدرا» دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: نیاز قالب صنایع تربت‌حیدریه، بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همراه با مهارت لازمه است و شوربختانه هنوز بیشتر دانش آموختگان مهارت‌های مورد نیاز صنایع را ندارند.

وی بیان کرد: مشکل دیگر که ناشی از ارتباط ضعیف جامعه دانشگاهی با واحدهای تولیدی است، نداشتن آگاهی جامعه دانشگاهی از نیاز کارخانه‌ها و این بدان معناست که دانشگاه‌های ما باید به ایجاد رشته‌های دانشگاهی جدید مورد نیاز واحدهای تولیدی همت گمارند.

کی پور افزود: رویداد صدرا که برای نخستین بار و توسط دانشگاه آزاد اسلامی برپا شده، می‌تواند گام مثبتی برای رفع مشکلات و کمبودهای یاد شده تلقی شود.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز در معرفی رویداد صدرا گفت: نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) با همکاری مسوولان حوزه صنعت و اشتغال شهرستان، جمعی از صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی در این دانشگاه دایر است، در این راستا نمایشگاه دستاوردهای علمی نخبگان از ۲۲ تا ۲۴ خردادماه برپا است.

حسین خدابخش‌زاده هدف از اجرای این رویداد را معرفی صنایع شهرستان و تامین نیروی انسانی متخصص از بین دانش‌آموختگان و دانشجویان برای پیشبرد بهتر تولید، ارتقای صنایع و انتقال تجربه و مهارت علمی و عملی عنوان و اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند بستر و فرصت مناسبی برای توسعه صنعت در کشور باشد.

رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: این دانشکده با هدف رفع مشکلات صنایع با حضور بیش از هزار دانشجو در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته از سال گذشته دایر شده‌ است.

امیر امیری افزود: توسعه رشته‌های مهارتی و ارتباط بهتر و گسترده‌تر علم و صنعت، تبیین موضوعات مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و کاریابی از دیگر اهداف ایجاد این دانشکده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha