رویکرد وزارت صمت در گیلان حرکت به سمت صنایع هوشمند و پیشرفته است

رشت - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه بخشی از ظرفیت‌اقتصادی کشور، واحدهای صنعتی به دلایل فنی و دلایل غیرفنی تمام ظرفیت آنها ‌راکد بود که راهبرد اول ما در صنعت به حداکثر رساندن بهره وری است.  

عباس علی آبادی روز چهارشنبه درحاشیه سفر به استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: گیلان جمعیت تحصیل کرده و دارای دانش خوبی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم بر این مبنا و نیز شرایط خاص این استان، رویکرد ما در این خطه حرکت به سمت ایجاد و توسعه صنایع هوشمند و فناوری پیشرفته است.

وی عنوان کرد: این خطه به لحاظ اقلیم دارای شرایط حساس زیست محیطی است از این‌رو توسعه صنایع باید متمرکز بر اجرای طرح هایی باشد که به محیط زیست صدمه و آسیب نزند.

وی افزود: از جمله اقدامات بسیار مهم رئیس جمهور شهید توجه به احیای واحدهای راکد ‌و حداکثر کردن بهره‌وری آنها بود و خوشبختانه طی این‌مدت در احیای واحدهای راکد تحول جدی رخ داده است.

وی با بیان اینکه به حداکثر رساندن بهره‌وری گاه ممکن است با تغییر ریل و مسیر همراه باشد، اظهار کرد: در این سفر ضمن انجام بررسی های لازم متناسب با ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصادی طرح پیش بینی می کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های شاخص گیلان است، افزود: این حوزه می‌تواند از تبدیل به فرصتی ارزشمند برای توسعه این استان شود و بدین منظور باید صنایع مرتبط با گردشگری در استان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha