۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85506957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علم‌آموزی، نقطه تمایز آدم‌هاست

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85506957
علم‌آموزی، نقطه تمایز آدم‌هاست

تهران- ایرنا- فرزند ارشد رئیس جمهور شهید از علم به عنوان نقطه تفاوت آدم و موجودات دیگر یاد کرد و گفت: آنچه انسان را متفاوت می‌کند، علم است و دانشگاه هم محل تعلیم.

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ریحانه سادات رئیسی امروز (چهارشنبه) در نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که با حضور وزیرعلوم و چهره های دانشگاهی در سالن اجتماعات شهید رئیسی شهید دانشگاه تهران برگزار شد، در وصف رئیس جمهور شهید گفت: آیت‌الله رئیسی شجاعانه از اسلام دفاع می‌کرد و لازمه تبدیل علم به عمل، شجاعت، عدالت و تقوا در کنار هم است.

فرزند شهید آیت‌الله رئیسی که خود دانشجوی دکتری دانشگاه تهران است به روایتی گفت که حاج آقا شهید رئیسی دوست داشت زودتر از رساله‌ام دفاع کنم. حس خوشایندی ندارم از اینکه نتوانستم در زمانی که ایشان در قید حیات هستند، از رساله دفاع کنم.

وی از علم به عنوان نقطه تفاوت آدم و موجودات دیگر یاد کرد و گفت: آنچه انسان را متفاوت می‌کند، علم است و دانشگاه هم محل تعلیم. البته علم یک شمشیر دولبه است، چون گاهی انسان‌ها با وجود اینکه علم هم دارند، عمل نمی‌کنند.

رئیسی به فرصت اندک عمر انسان ها اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی هر چه به سمت بالاتر در حاکمیت رفت، تقوایشان بیشتر شد. دیدم همگی می‌گویند ما می‌خواهیم پیرو آیت‌الله رئیسی باشیم. یکی از مبانی رئیس جمهور شهید این بود که هر چه پله اجتماعی و جایگاه سیاسی و موقعیتی بالاتر می‌رود، تقوا باید بیشتر شود.

دختر شهید آیت‌الله رئیسی ادامه داد: شهید رئیسی می‌گفت برخی فکر می‌کنند عدل را باید در کتاب‌ها بنویسند، در حالی که عدل عمل کردنی است و نوشتنی نیست. کنش‌یار علم، عدالت است و اگر کسی بخواهد پیرو شهید رئیسی باشد باید علم و عمل را تقوا و عدالت‌محور پیش ببرد.

فرزند ارشد رئیس جمهور شهید با قدردانی از سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نامگذاری اولین سالن اجلاس دانشگاهی کشور با نام شهید رئیسی ابراز امیدواری کرد شرایط علمی کشور به سمتی برود که بر اساس قرآن کریم، با کل دنیا قابل رقابت باشد. از شرایط بوجود آمده، خلاف تقوا عمل نشود و یک وقت خلاف راه مدنظر شهید جمهور حرکت نکنیم.

منش و روش شهید رئیسی در محیط دانشگاهی احصاء شود

در این نشست هانیه سادات رئیسی فرزند کوچک رئیس جمهور شهید با اشاره به نامگذاری سالن اجلاس دانشگاهی کشور به نام شهید رئیسی گفت که امیدوارم فقط به نامگذاری ساختمان اکتفا نکنیم و در محیط دانشگاهی منش و روش شهید رئیسی که مبتنی بر تقوا بود احصاء شود. همچنین همانطور که رهبر معظم انقلاب حکیمانه فرمودند؛ شخصیت شهید رئیسی جامع الاطراف است، همه این جامعیت را ببینم.

وی این را هم گفت: اتفاقی که برای رئیس جمهور شهید افتاد، دل های بسیاری را در محور مقاومت متاثر کرد. تسلیت های اینها به ما می‌رسید. شهید در مورد مقاومت و وعده صادق در عرصه دیپلماسی تلاش کرد و برای اینکه یک فعالیت رو به جلو برای مردم غزه باشد

فرزند رئیس‌جمهور شهید گفت: پیام رهبری در این نقطه زمان یک روح تازه ای به محور مقاومت دمید و مردم بدانند محور مقاومت تا قلب آمریکا پیش رفته است و اینکه مردم ایران و محور مقاومت در راه احقاق حق ایستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha