کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق ادارات در خوزستان

اهواز- ایرنا- سخنگوی صنعت برق خوزستان با اشاره به آغاز طرح کاهش مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ تاکنون گفت: ۷۰ مگاوات بار مصرف برق ادارات استان با شروع دستورالعمل ابلاغی کاهش داشته است.

کامران حدادی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان صرفه جویی معادل مصرف برق یک شهر مانند رامشیر، کرخه، بستان، هویزه و آغاجاری است اظهار کرد: اگر این صرفه جویی صورت نمی‌گرفت، بار اضافی به شبکه تحمیل می‌شد که با مدیریت بهینه مصرف برق در بخش اداری، شاهد پایداری شبکه در بخش‌های صنعت و کشاورزی هستیم.

حدادی با تاکید بر ضرورت تداوم این روند افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات درخواست می‌کنیم تا با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی بعد از ساعات اداری در پایداری شبکه برق استان همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق خوزستان گفت: اداراتی که مصوبات مربوط به کاهش مصرف برق را رعایت نکنند اخطار دریافت می‌کنند و در صورت توجه نکردن با قطع برق مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف شرکت توزیع برق خوزستان پرداخت شد. در سال جاری برنامه‌ریزی شده تا سه هزار میلیارد ریال پاداش به صورت نقدی، لوازم خانگی، خودرو و جوایز نفیس دیگر به مشترکان کم‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha