رییس اورژانس کشور: ۲۴۶ دستگاه «موتورلانس» در دولت سیزدهم خریداری شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۴۶ دستگاه «موتورلانس» در حوزه اورژانس موتوری، در دولت سیزدهم خریداری و وارد ناوگان اورژانس کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر جعفر میعادفر روز چهارشنبه در هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: از این تعداد، ۱۳ دستگاه موتورلانس به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین به شهر مشهد ۲۰ دستگاه آمبولانس جدید تخصیص یافته است که در روزهای آینده در قالب پویش "تعالی خدمت، استمرار خدمت" با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی خواهد شد.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان این که در دولت سیزدهم بیش از ۳۵۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ ساخته و تکمیل شد، گفت: علاوه بر این ۱۶۰ پایگاه اورژانس دیگر هم در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: میزان ناوگان فرسوده آمبولانسی در کشور بیش از سه هزار دستگاه است که برای نوسازی این ناوگان اقدامات لازم صورت گرفته و با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ۶۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده است.

میعادفر ادامه داد: همچنین برای ورود ۵۰۰ دستگاه دیگر به ناوگان اورژانسی کشور اقدام شده است و در تلاش هستیم که تا پایان دولت سیزدهم ۳۰۰ دستگاه آن را فعال کنیم و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم تا شهریور امسال وارد چرخه اورژانس پیش بیمارستانی کشور شود.

وی گفت: در دولت مردمی از مجموع ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، برای جذب سه هزار و ۵۴۰ نیروی جدید اورژانس مجوز استخدامی گرفته شد که معادل ۱۵ درصد مجموع جذب‌های انجام شده تاکنون بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور فعال شدن اورژانس هوایی «بال ثابت» برای نخستین بار در دولت سیزدهم و همچنین فعالیت اولین شناور دریایی ساخت ایران در این حوزه را از اقدامات دولت مردمی عنوان کرد و افزود: با افتتاح این شناور در دو هفته آینده، ارتباط جزیره‌ای بین ابوموسی و بندرعباس برقرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ۲۳ خرداد ماه آغاز شد و به مدت سه روز  به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha