اهمیت راهبردی «پلاسان»؛ کارخانه صنایع نظامی رژیم صهیونیستی که هدف حملات حزب‌الله قرار گرفت

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان اعلام کرد که حمله امروز (چهارشنبه) حزب‌الله لبنان به کارخانه صنایع نظامی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی از اهمیت بالایی برای این رژیم برخوردار است؛ چراکه قطعات مورد نیاز خودروهای زرهی آسیب دیده رژیم اشغالگر در جنگ غزه و جبهه لبنان را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان امروز کارخانه صنایع نظامی«پلاسان» در شهرک «سعسع» را با موشک‌های هدایت شونده به صورت مستقیم هدف قرار داد.

در پی این حمله، شبکه «المیادین» در گزارشی به اهمیت این کارخانه برای رژیم صهیونیستی پرداخت.

برپایه این گزارش، این شرکت علاوه بر تولید سپرهای محافظ بدنه خودروهای نظامی برای «ارتش» رژیم اشغالگر، به طور مستقیم با تولید کنندگان وسایل نقلیه زرهی و سایر افراد در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن همکاری می‌کند.

المیادین گزارش داد: امروز این شرکت به عنوان یک شریک یا پیمانکار یکپارچه با شرکت‌های اسرائیلی مانند « Elbit Systems» و «رافائل» در اراضی اشغالی و «لاکهید مارتین» آمریکا و سایر شرکت‌ها فعالیت می‌کند.

شرکت پلاسان حدود ۴۰۰ کارگر را در کارخانه اصلی خود در سعسع استخدام کرده است. همچنین یک شرکت فرعی در ایالات متحده دارد و دارای شرکت‌های کوچک دیگری در فرانسه و یونان است.

المیادین در ادامه گزارش خود آورد: هدف قرار دادن این کارخانه توسط حزب‌الله یک ضربه منحصر بفرد در چارچوب نبرد جاری است؛ چراکه در شرایط فعلی این کارخانه از اهمیت بالایی برای اشغالگران برخوردار است.

اهمیت این کارخانه از آنجایی بیشتر می‌شود که در پی هشت ماه جنگ بسیاری از خودروهای ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه و جبهه لبنان آسیب دیده‌اند و این کارخانه یکی از مهم‌ترین تهیه کنندگان قطعات یدکی آنها است.

وب سایت صهیونیستی «تایمز» در ابتدای سال جاری میلادی در این خصوص گزارشی منتشر کرده و نوشته بود که کارخانه پلاسان با تلاش بیشتری از همیشه کار می‌کند و تولید سپرهای محافظ بدنه خودروهای نظامی را بیشتر کرده چرا که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی نیاز به این سپرها بیشتر شده است.

«نیر خان» مدیر طراحی این شرکت در این باره گفت که وی از ارتش و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دستوراتی مبنی بر تولید بیشترین تعداد ممکن از قطعات محافظتی برای خودروهای زرهی دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha