سعید جلیلی وارد بیرجند شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85507260
سعید جلیلی وارد بیرجند شد

بیرجند - ایرنا - سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اولین سفر انتخاباتی خود وارد بیرجند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سعید جلیلی» عصر چهارشنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز خراسان جنوبی شد و از سوی اعضای ستاد انتخاباتی خود مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار مردمی در هیات ابوالفضلی (مصلی) بیرجند از برنامه‌های این نامزد انتخابات ریاست جمهوری است و چند بازدید از دیگر برنامه های این سفر اعلام شده است.

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در خراسان جنوبی روز گذشته آغاز به کار کرد و حجت الاسلام محمد مختاری به عنوان رئیس ستاد وی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان در تاریخ ۲۱ خرداد اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سعید جلیلی متولید ۱۳۴۴ در مشهد است که پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود.

جلیلی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. در سال ۱۳۹۲ در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد، و بیش از ۴ میلیون رای کسب کرد و نفر سوم شد. جلیلی از همان سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

وی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز نامزد بود و دو روز پیش از برگزاری انتخابات به نفع آیت الله سید ابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات انصراف داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha