آمادگی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها

شیراز-ایرنا-مانور مشترک نیروهای امدادی شهرستان های ارسنجان و پاسارگاد با هدف ایجاد آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع این ۲ شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان با اعلام این خبر گفت: نزولات آسمانی طی اواخر سال گذشته و سالجاری در سطح حوزه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان موجب افزایش پوشش گیاهی مرتعی مناسب از نوع گرامینه‌های یکساله و چند ساله در مناطق مختلف شده است.

حسن خسروانیان افزود: تعامل و همکاری لازم بین ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد برای مقابله با هرگونه آتش سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته که با بحران آتش‌سوزی در حد مرزی ۲ شهرستان همراه بود، برنامه اجرای مانور مشترک اطفای حریق در دستور کاری ادارات قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان ادامه داد: این مانور با هدف ایجاد آمادگی نیروهای دولتی، طبیعت دوستان، گروه‌های مردمی و بهره‌برداران عرصه‌های مختلف منابع طبیعی برگزار شد.

وی به اقدامات انجام شده پرداخت و اطلاع رسانی، هماهنگی بین دستگاهی، آماده سازی نیروهای مردمی، تعیین موقعیت مناسب اجرای طرح را از محورهای اصلی مانور دانست.

خسروانیان بیان کرد: این برنامه با حضور فرماندار ارسنجان و تعدادی از مسئولان ادارات هر ۲ شهرستان، نیروهای مردمی و طبیعت دوست، بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، خودروهای آتش نشانی شهرهای ارسنجان و سعادتشهر، مجموعه کارکنان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در محل تعیین شده‌ای از اردوگاه آموزش و پرورش جنگل بناب حوزه شهرستان ارسنجان برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان افزود: در این مانور نقاط قوت و ضعف شناسایی و نیروهای حاضر در عرصه ضمن آشنایی با ادوات و دستگاه‌های اطفای حریق ،تحت آموزش قرار گرفتند.

وی در پایان با آرزوی اینکه در سالجاری شاهد وقوع حریقی در سطح جنگلها و مراتع هر دو شهرستان نباشیم، از مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرستان و نیروهای شرکت کننده شهرستان ها در این مانور قدردانی کرد.

فرماندار ارسنجان نیز در حاشیه برگزاری این مانور گفت: برگزاری اینگونه رزمایش ها باعث آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر بین نیروهای اطفای حریق و بهره‌برداران طبیعت و جلوگیری از بین رفتن این نعمت‌های خدادادی می‌شود.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و دارای ۱۲۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس دارای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی منابع ملی است که عمدتا به صورت جنگل و مراتع مشجر است و در ناحیه رویشی ایرانی - تورانی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha