۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85507339
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

رونالدو: بازی در یورو در ۳۹ سالگی یک «هدیه» است

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۱
کد خبر: 85507339
رونالدو: بازی در یورو در ۳۹ سالگی یک «هدیه» است

تهران- ایرنا- ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال می‌گوید که بازی کردن در جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا آن هم در ۳۹ سالگی برای او یک «هدیه» است.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، کریستیانو رونالدو با دبل در پیروزی دیشب پرتغال مقابل جمهوری ایرلند، خود را برای ششمین حضور در رقابت‌های یورو گرم کرد. او در این بازی شمار گل‌های ملی‌اش را نیز به ۱۳۰ گل رساند و از این حیث رکورددار است.

رونالدو پس از پیروزی سه بر صفر پرتغالی مقابل ایرلند گفت: نمی‌دانم چند سال دیگر از فوتبالم باقی‌ مانده است. اینکه بعد از ۳۵ سالگی هر سال فوتبال بازی کنید، یک هدیه است. الان ۳۹ سال دارم و از هر سالی که بازی می‌کنم لذت می‌برم. تیم ملی پرتغال عشق زندگی من و گل زدن برای تیم ملی خاص است و قهرمانی در یورو رویایی خواهد بود.

ستاره اسبق تیم‌های رئال مادرید و منچستریونایتد از سال ۲۰۰۳ به طور رسمی پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن می‌کند و در سال ۲۰۱۶ نیز به همراه این تیم قهرمان یورو شد.

وی افزود: به شخصه بازی کردن برای تیم ملی، عشق و عطش، هر بازی در یورو خاص است. این ششمین حضورم خواهد بود که البته یک رکورد محسوب می‌شود. یورو ۲۰۰۴ که اولین تجربه‌ام بود با امروز فرقی ندارد؛ احساسی که دارم همیشه یکسان بوده و آن هم غرور و عشق است. بهتر از این نمی‌شود!

روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی پرتغال به‌تازگی با تمجید از رونالدو، او را «منحصربه‌فرد» توصیف کرد. رونالدو به‌رغم ناکامی در فتح جام در فصل اخیر لیگ عربستان، با ۳۵ گل برای النصر در نخستین فصل حضور کامل در این تیم، آقای گل شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که از لحاظ بدنی و روانی شرایط خوبی دارم. آماده‌ام و همیشه در بهترین حالت و ۱۰۰ درصد حرفه‌ای هستم. مثل همیشه برای کمک به کشور در یورو آماده‌ام و به تصمیمات سرمربی احترام می‌گذارم.

مرد پرتغالی درباره توانایی پرتغال برای تکرار سال ۲۰۱۶ گفت: نگاه‌مان همین است. مثبت فکر می‌کنیم و گام به گام پیش می‌رویم. رویا داشتن رایگان و این تیم مستعد رویاپردازی است. بدون تلاش، دستاوردی هم در کار نیست بنابراین باید بجنگیم. باید از این نسل مستعد استفاده کنیم البته باز هم تکرار می‌کنم، استعداد کافی نیست و باید تلاش کنیم. می‌خواهیم در بهترین حالت ممکن یورو را شروع کنیم.

پرتغال ماجراجویی خود را در یورو ۲۰۲۴ در گروه ۶ از ۱۸ ژوئن برابر جمهوری چک آغاز خواهد کرد و در ادامه با ترکیه و البته گرجستان «یورو اولی» بازی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha