راهکارهای رفع مشکلات و معضلات حمل و نقل آستارا با حضور نمایندگان سه کشور بررسی شد

آستارا - ایرنا - معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: با همکاری و همیاری بین کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به دنبال رفع مشکلات حمل و نقل در بعد بین المللی هستیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

سید حسین حسینی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مشکلات حل و نقل ترانزیتی از آستارا به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طبق توافق های صورت گرفته در آخرین کمیسیون اقتصادی که با دولت روسیه داشتیم این نشست با حضور نمایندگان وزارت حمل و نقل و گمرکات کشور روسیه در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

وی افزود: بازدیدهایی از مبادی مرزی مشترک در آستارا به همراه هیات میهمان به منظور مشاهده روند ورود و خروج کامیون های ترانزیت از مرز آستارا انجام شد و در ادامه این بازدیدها با حضور هیات ایرانی در آستارای جمهوری آذربایجان و مرز بین جمهوری آذربایجان و دولت روسیه نیز انجام خواهد شد.

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در پایان نشست جمع بندی در شهر دربند جمهوری داغستان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بازدیدهای صورت گرفته دستاورد مثبتی برای هر سه کشور به ارمغان می آورد.

در چهارچوب توافقات منعقده در کمیسیون مشترک اقتصادی فی مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه نشستی به منظور بررسی چالش های موجود در مبادی مرزی مشترک و با هدف رفع مشکلات و توسعه مناسبات و دستیابی به اهداف سه جانبه جمهوری اسلامی ایران -جمهوری آذربایجان و روسیه در چشم انداز توسعه زیر ساخت های بخش حمل و نقلی جمهوری اسلامی در شهر مرزی آستارا برگزار شد.

گفتنی است؛ هیات نمایندگان کشور روسیه و ایران پس از نشست مشترک از پسکرانه پایانه مرزی آستارا، پایانه مرزی، محوطه گمرک آستارا و پل مرزی دو کشور ایران و آذربایجان بازدید کرده و با رانندگان و نمایندگان شرکت های حمل و نقل به گفت و گو پرداختند.

شهرستان مرزی آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha