۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۷
کد خبر: 85507470
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گفت و گوی دو جانبه باقری با مقامات عراقی در بغداد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۷
کد خبر: 85507470
گفت و گوی دو جانبه باقری با مقامات عراقی در بغداد

بغداد - ایرنا- علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه فردا - پنچشنبه - در سفر رسمی دو روزه به عراق در دیدار با مقامات عالی این کشور در خصوص موضوعات مختلف از جمله تعمیق روابط دو کشور گفت و گو می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این سفر با مقامات عالی عراق در خصوص تعمیق و گسترش روابط دو جانبه تهران و بغداد در حوزه های مختلف گفت و گو خواهد داشت.

بررسی گسترش همکاری های دو کشور در سطوح منطقه ای و بین المللی ازجمله بحران فلسطین و غزه و همچنین تقدیر و تشکر از همدلی دولت، مقامات و ملت جمهوری عراق بابت شرکت در آیین های ویژه شهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور شهید، دکتر حسین امیر عبدالهیان دیپلمات شهید و همراهان در ابراز همدری با مسوولین و ملت ایران از دیگر اهداف این سفر می باشد.

علی باقری فردا - پنجشنبه با مقامات عالی رتبه عراق در بغداد دیدار و گفت و گو می کند و روز جمعه نیز با سفر به اربیل و سلیمانیه با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

 سفر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به عراق در حالی صورت می گیرد که پیش از این قرار بود آیت الله سید ابراهیم رییسی در هشتم خرداد ۱۴۰۳ در قالب سفری مهم و از پیش برنامه ریزی شده و به مدت سه روز میهمان مقامات بغداد باشد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق نیز عصر امروز چهارشنبه با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

دراین دیدار توسعه و ارتقای همکاری های دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و طرفین همچنین زمینه های اجرای توافقات پیشین و اطمینان از منافع حیاتی دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha