رویکرد شهرداری تبریز به سمت رفع مساله حاشیه نشینی تغییر یافته است

تبریز - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه نگاه و رویکرد شهرداری این شهر به مساله حاشیه نشینی تغییر یافته است گفت: شهرداری تا پیش از این فقط به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد در حالی که امروز مداخله توسعه‌ای در این مناطق را در پیش گرفته است.

به گزارش ایرنا، روح الله رشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تغییر رویکرد در نتیجه پیگیری‌های شورای ششم بوده و ثابت کرد هر موضوعی که از سوی شورای مورد توجه و پیگیری قرار گیرد نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه نتایج حاصله متناسب با میزان پیگیری‌هاست، افزود: احیای ۴۵ متری انقلاب که یک پروژه توسعه‌ای در مناطق کم برخوردار است حاصل پیگیری‌ها و تمرکز اعضای شورای ششم است.

رشیدی گفت: پیگیری‌ها و سماجت های شورای شهر در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی نتیجه داده و اگر این پیگیری‌ها نبود وضعیت مترو و اتوبوسرانی بسیار بدتر می‌شد.

وی با بیان اینکه کار اصلی شورا نظارت بر اجرای صحیح مصوبات است، گفت: شورا در این دور بر بسیاری از لوایح شهرداری نظارت کرده و ایرادها را تذکر داده و پیشنهادهای لازم را مطرح کرده است.

رشیدی افزود: در سایر موارد نیز در موضوع طرح تفصیلی شهر تبریز که از آخرین بازبینی آن ۱۰ سال گذشته بود، شورا وارد و در این دوره به روز رسانی شد.

رشیدی به موضوع وانت بارها در شهر تبریز نیز اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های جمع آوری و مقابله با این پدیده، ایجاد بازارچه‌های محلی است که متاسفانه شهرداری در این مورد ناموفق بوده و شورا نیز نتوانسته است در این مورد کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک همچنین به موضوع تغییر کاربری خلعت پوشان نیز اشاره کرد و گفت: مخالف هرگونه تغییر کاربری در این منطقه هستیم و طبق آخرین اطلاعی که داریم این تغییر کاربری برای اعلام نظر به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است.

وی به مشکل نگه داشت فضای سبز در سال گذشته در شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این مورد مخاطراتی داشتیم که مطرح کردیم که خوشبختانه امسال با انجام برخی کارها از سوی شهرداری وضعیت بهتر است سال قبل است.

رشیدی به معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز نیز اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز غیر مجاز به ۲ دلیل صرفه اقتصادی یا فقدان سند پدید می‌آید که شهرداری باید با وضع قوانین متناسب از جمله دادن پروانه ساخت به خانه های که در بافت حاشیه ای قرار گرفته اند با آن مقابله کند.

وی در مورد ادامه کار شرکت آذرپارک که در زمینه پارک حاشیه‌ای در تبریز فعالیت می‌کند گفت: طبق قرارداد، چهارم تیر ماه قرارداد این شرکت تمام می‌شود اما با توجه به مدت ۴۵ روزه فعالیت آزمایشی در ابتدای سند همکاری، احتمالاً این قرارداد اواسط مرداد ماه به پایان می رسد.

رشیدی همچنین در مورد تیم فوتبال تراکتور اظهار کرد: موافق تراکتوریزه شدن شورا هستم زیرا این تیم سرمایه‌های اجتماعی بزرگی به نام هواداران دارد و نه تنها در تبریز بلکه در کل ایران شناخته شده است.

وی ادامه داد: نباید اینطور باشد که فرد یا افرادی به خاطر برند و ارزش اجتماعی که این تیم تولید می‌کند مالکیت آن را قبول و با کوچک‌ترین مشکل، به قراردادهای خود پشت کنند و این کار خوبی نیست.

رشیدی افزود: شورا یا شهرداری مجوزی برای فعالیت در زمینه ورزش حرفه‌ای ندارد و باید زمینه فعالیت و پرورش استعدادهای ورزشی را در شهر فراهم کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز به موضوع ایجاد تراموا در تبریز اشاره کرد و گفت: این طرح همان خط چهار مترو تبریز است که قرار بود به صورت تراموا و رو زمینی اجرا شود و تاکنون ۱۹ پل در مسیر این خط ایجاد شده اما اراده‌ای برای تداوم آن وجود ندارد.
رشیدی افزود: در ادامه پیشنهاد شد بجای این طرح خط اتوبوس تندرو ۲ اجرا شود که به مشاور داده شده و در مرحله بررسی مسیرهای اجرا قرار دارد.

وی به معطل ماندن چند طرح بزرگ سرمایه گذاری در شهرداری تبریز اشاره و اضافه کرد: بیشتر پروژه هایی که زمانی با بانک شهر قرارداد بسته شد اکنون معطل مانده اند.

رشیدی در مورد پارک بزرگ تبریز در غرب این شهر افزود: این طرح در سال ۱۴۰۰ با ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد اما با ورود شورای اسلامی شهر، متوقف شد و تنها وظیفه شهرداری در محدوده این پارک، حفاظت از زمین های موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha