۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85507652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزارو ۶۰۰ واحد مسکن ملی در دماوند در حال ساخت است

دماوند- ایرنا- فرماندار دماوند گفت: ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در سطح شهرستان دماوند با پیشرفت خوبی در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز پنجشنبه در دومین نشست مشترک شورای نهضت ملی مسکن و ستاد بازآفرینی شهرستان دماوند اظهار داشت: مشکل دستگاه‌های خدمات‌ رسان مرتفع شده که با تامین زیرساخت ها امکان واگذاری در دو منطقه جیلارد و مهک فراهم است.

وی با اشاره به مشکل کمبود زیرساخت در سرانه های آموزشی و رفاهی ادامه داد: تنها مشکل این سایت‌های مسکونی، کم بودن فضای رفاهی و آموزشی است که باید از هم اکنون به فکر ایجاد فضای های آموزشی و رفاهی باشیم.

فرماندار دماوند گفت: دربخش آموزشی، مدارس شهرستان گنجایش جمعیتی که درحال ورود به منطقه هستند را ندارد که ستاد نوسازی استان از هم اکنون باید اقدام به تامین اعتبار کرده و کار را به نسبت نیاز منطقه آغاز کند و باید فضای های ورزشی نیز پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه اهالی مسکن مهر گیلاوند با ایجاد فضای ورزشی برای رفاه حال جوانان مخالف هستند، بیان کرد: زمین جدید برای احداث زمین چمن مصنوعی جانمایی شده است.

فرماندار دماوند توضیح داد: بعد از گذشت سال‌ها به تازگی فضای ورزشی درمهرآباد رودهن ایجاد شد و در مسکن مهر دماوند نیز با وجود پیش بینی مکانی برای ایجاد فضای ورزشی، به درخواست خود اهالی مکان تغییر کرد که با خریداری چمن مصنوعی، با تسطیح زمین، پروژه بعد از بیش از ۱۲ سال ، اجرایی می شود.

طاهر خانی با تاکید برممنوعیت فروش و واگذاری امتیاز مسکن طرح جوانان روستایی و مسکن ملی، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های سطح شهرستان متقاضیان طرح جهش مسکن ملی را مطلع کنند که مسکن های تحویل شده امکان فروش و واگذاری آن غیرقانونی بوده و در صورت انجام این مهم توسط املاک شهرستان، جلوی کار گرفته می شود .

وی افزود: زمین های طرح جوانان در روستاها هم فروش آن غیرقانونی و درصورت این اقدام با مشکل مواجه خواهند شد به دلیل اینکه هدف دولت حفظ بافت روستایی و جلوگیری از مهاجرت در روستاها توسط جوانان و تقویت بخش تولید است.

برخورد قاطع با مشاورین املاک غیرمجاز شهرستان دماوند

فرماندار دماوند از برخورد قاطع با مشاورین املاک غیر مجاز خبرداد و اظهار داشت: به مشاورین املاک متخلف و اخطار داده شده پلمب شوند چراکه هیچ تعارفی نداریم و اماکن نیزدر این راستا همکاری لازم را داشته باشد.

طاهرخانی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های متولی و شهرداری ها سرعت کار را برای ساخت بازارچه های مسکن مهر بالا ببرند تا شهروندان امکان مایحتاج خود را در نزدیک محل سکونت خود داشته باشند.

وی درخصوص واگذاری زمین های جدید برای اجرای طرح در شهرهای کیلان و آبسرد، افزود: در این خصوص نیازسنجی لازم و کار کارشناسی صورت گرفته و مشخص شد با توجه به نیاز منطقه و مردم همان منطقه، واگذاری و تحویل زمین صورت گیرد که هم اکنون در شهرهای دماوند و رودهن این مهم کافی است ولی در شهرهای آبسرد و کیلان امکان آن وجود دارد و اولویت متقاضیان بومی منطقه جانمایی در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.

فرماندار دماوند ادامه داد: ۴۰ هکتار در شهر کیلان پیشنهاد شده و در شهر آبعلی نیز که مشکل سرریز سد لار وجود داشت در سفر شهید آیت الله رئیسی ، موضوع حریم بستر رودخانه‌ها در سطح شهرستان مرتفع شد و این مهم در شهر آبعلی نیز امکان‌پذیر است.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان دماوند: ۱۸۷ واحد فاقد پروانه کسب شناسایی شدند

حامد کریمی در دومین نشست مشترک شورای نهضت ملی مسکن و ستاد بازآفرینی شهرستان دماوند اظهار داشت: اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان دماوند به‌صورت روزانه در سطح شهرستان از دفاتر املاک بازرسی دارند که تاکنون ۶۴۸ واحد بازرسی صورت گرفته که ۱۸۷ واحد فاقد پروانه کسب و یا تاریخ گذشته بودند.

وی ادامه داد: امروز با حضور دستگاه های مختلف گشت مشترک صورت گرفت و تعداد ۹ فقره اخطار پلمب داده شد.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان دماوند گفت: یکی از برنامه های این اتحادیه در کنار پیگیری ساماندهی دفاتر فاقد کسب، در نظر داریم یک طرح بصورت متحدالشکل برای تابلو دفاتر املاک سطح شهرستان پیشنهاد دهیم تا دفاتر دارای مجوز مشخص شود.

وی گفت: یکی از مشکلات ما که موجب شده تا اخطارهای چند باره باعث اطاله وقت شود، اخطار جداگانه اداره اماکن است که با توجه به شرایط کنونی دفاتر املاک متخلف به راحتی ساماندهی نخواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha