فرماندار:فیروزکوه آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری /رصد فضای مجازی مهم است

فیروزکوه- ایرنا- فرماندار فیروزکوه گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در فیروزکوه آماده برگزاری دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به گزارش ایرنا،محمد حیدری منش روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت:در سطح شهرستان یک هزار و ۸۰۰ نفربه عنوان عوامل اجرایی، امنیتی ، انتظامی، نمایندگان فرماندار و هیاتهای اجرایی و نظارت فرآیند انتخابات فعالیت دارند.

رئیس هیات اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فیروزکوه گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد انتخابات کشور ۵ نفر به عنوان عوامل اجرایی درهر شعبه اخذ رأی فعالیت خواهند داشت که ازاین تعداد یک نفربه عنوان کاربربا دستگاه احرازهویت فرآیند انتخابات را پیگیری می کند.

فرماندار:فیروزکوه آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری /رصد فضای مجازی مهم است

حیدری منش در نشست ستاد انتخابات فیروزکوه افزود: فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی، ساماندهی نقاط آنتن دهی دستگاه احراز هویت درمناطقی که عشایر حضوردارند و تامین زیر ساخت های لازم دردستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ممنوعیت به کارگیری امکانات دولتی در تبلیغات نامزدها تاکید کرد : اخطارهای وهشدارهای لازم به دستگاههای اجرایی شهرستان ابلاغ شد و دستگاه‌ها مکلف هستند تابع قوانین انتخابات باشند.

فرماندار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری توضیح داد: مقام معظم رهبری در تمامی انتخابات بر چهارمحور اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم تاکید دارند وحفاظت از رأی مردم را بسیار با اهمیت می‌دانند و می‌فرمایند: حتی یک رأی مردم حق‌الناس است و باید ازآن حفاظت شود.

حیدری منش با بیان اینکه تمامی مسئولین امر مردم را به مشارکت درانتخابات تشویق کنند، گفت: هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی در خصوص برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند و از آرا مردم به بهترین نحو محافظت کنند.

وی افزود: رعایت اخلاق و تقوا به دور از توهین و افترا و تشویش اذهان عمومی موجب برگزاری انتخابات سالم‌تر می‌شود تا مردم بر اساس توانایی و برنامه‌های نامزدها یک انتخاب اصلح را انجام دهند.

فرماندار با اشاره به برگزاری جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فیروزکوه با دستور کارانتخابات، توضیح داد: اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات ریاست جمهوری باحضور درزی رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه، حجت الاسلام شجاع، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان و دیگر اعضا در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

رصد فضای مجازی مهم ترین اقدام است

درزی رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه در این جلسه رصد فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: مسئولین متولی حتما فضای رسانه‌ایی و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند و در این خصوص اگر کسی بخواهد امنیت روانی مردم شهرستان را برهم زند با متخلفین بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد که به همین منظور شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات تعیین شده است.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه ضمن تشکر از رسانه‌هایی که به برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم تلاش می‌کنند گفت: رسانه‌های شهرستان در راستای تشویق مشارکت حداکثری و امیدآفرینی مردم در انتخابات گام برداشته و به امر برگزاری انتخابات سالم کمک کنند و از نشر مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود جلوگیری کنند.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزارنفردرفصول مختلف سال درشرق پایتخت قراردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha