آمادگی تجهیزاتی برای برداشت غلات در مهاباد/۱۰۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به آمادگی تجهیزاتی در این شهرستان در راستای برداشت غلات در اوایل تابستان امسال گفت: ۱۳۰ کمباین برای برداشت مکانیزه گندم، جو و غلات این شهرستان آماده شده است.

صلاح الدین حقگوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۵ کمباین بومی بوده و بین ۲۵ تا ۳۰ کمباین نیز غیر بومی نیز برای برداشتن محصولات غلات بویژه گندم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت گندم از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد، افزود: امسال سطح زیرکشت گندم سال جاری در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال پیش بینی می شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود.

حقگو بیان کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شد که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت، گفت: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد در نظر گرفته شده که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha