معاون استاندار: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه از نقاط قوت دولت سیزدهم است

مهاباد - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ارتباط با دنیا را معطل به موضوع برجام نکرده بود، گفت: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه و ایجاد مراودات قابل توجه از جمله نقاط قوت و طلایی دولت در سه سال گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مهاباد افزود: مسوولان باید دستاوردهای دولت و اقدامات صورت گرفته در طی چند سال اخیر را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا نقشه های شوم دشمنان بی نتیجه بماند و مردم هم به اقناع برسند که با مشارکت خود در انتخابات می توانند در تعیین سرنوشت و آینده خود سهیم باشند.

وی در تشریح برنامه های دولت سیزدهم اظهار کرد: این دولت در حالی که کشور در شرایط شیوع کرونا قرار داشت و به گفته مسوولان دولت قبل، خزانه نیز خالی بود، فعالیت خود را در خدمت رسانی به مردم آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این دولت در بحث دیپلماسی ارتباط گسترده‌ای با کشورهای منطقه شروع و پل های ارتباطی زیادی را با سایر کشورهای جهان ایجاد کرد در حالی که در دولت گذشته تمام این مسایل تنها به مقوله برجام ختم شده بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دولت شهید رئیسی دولت محرومان بود و رییس جمهور دولت سیزدهم در سه سال فعالیت خود سه بار به استان سفر کرد که در آنها علاوه بر فعالیت های عمرانی، فعال شدن طرح های نیمه تمام و راکد نیز در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی گفت: در این مدت آذربایجان غربی از ظرفیت مرزی بودن خود استفاده کرد و علاوه بر انجام دیدارهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و اقلیم کردستان عراق، پایانه های مرزی در مناطق مختلف استان راه اندازی شد.

وی افزود: در این مدت برای نخستین بار پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شد که هزاران نفر از زائران از این منطقه تردد کردند که این مساله باعث رونق و شکوفایی بیشتر و تکمیل زیرساخت ها به ویژه در زمینه حمل و نقل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه اظهار کرد: در حالی که فرایند انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان به پنج ماه زمان نیاز دارد، اما طبق قانون با توجه به شهادت رییس جمهور، پروسه انتخابات این دوره در ۵۰ روز انجام می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: برای برگزاری این دوره از انتخابات تمام امکانات دستگاه های مختلف به کار گرفته شده تا انتخابات با حضور پرشور و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

معاون استاندار: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه از نقاط قوت دولت سیزدهم است

وی با اشاره به اینکه چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت باید در این انتخابات رعایت شود، ادامه داد: در بحث امنیت انتخابات، به برکت خون شهدا، تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت مردم، انتخابات در آذربایجان غربی همواره بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات با توجه به اینکه داوطلبان از طیف های مختلفی سیاسی کشور نامزد شدند، رقابت خوبی در بین آنان برای جلب اعتماد بیشتر مردم شکل گرفته است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تاکید کرد: مسوولان دولتی که کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند، امانت دار مردم هستند و تمام توان خود را به کار می‌گیرند که انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

ابراهیمی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: دشمن تمام توان خود را به کار می گیرد تا مردم را نسبت به انتخابات مایوس و ناامید کند اما مردم باید بدون توجه به هجمه های دشمنان از این حق قانونی خود دفاع کنند و در پای صندوق ها رای حاضر شوند.

مردم مهاباد ۳۵۰ دستگاه خودرو را در اختیار ستاد انتخابات قرار دادند

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: تعامل و همدلی بسیار خوبی در بین مردم و مسوولان این شهرستان وجود دارد و در جلساتی که با معتمدان و اعضای شوراهای اسلامی شهرو روستا انجام گرفته است مردم مهاباد ۳۵۰ دستگاه خودرو را به صورت رایگان در اختیار ستاد انتخابات قرار دادند.

حسن عباسی افزود: سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات‌ سالم و قانونی و ایجاد فضای آرامش و اطمینان در مردم، بسترهای لازم را برای تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کرده است.

معاون استاندار: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه از نقاط قوت دولت سیزدهم است

وی با اشاره به سفر رییس جمهور در سال ۱۴۰۱ به مهاباد گفت: این سفر مصوبات بسیار خوبی برای مهاباد داشت و در این سفر دستور ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد و شتاب بخشی احداث بیمارستان جدید مهاباد داده شد.

وی ادامه داد: در بخش درمان احداث ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و ۹۶ تختی تامین اجتماعی در کنار بازسازی بیمارستان قدیم و همچنین ساخت چند خانه بهداشت در مناطق روستایی بخشی از خدمات دولت در این شهرستان است.

انتخابات سرنوشت کشور را تغییر می دهد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هر اندازه مشارکت بیشتر باشد به همان اندازه نیز می تواند انتظارات و مطالبات در سطح ملی بالا ببرد و ضروری بوده تمام شهروندان نسبت به مشارکت در این رویداد سیاسی اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه از نقاط قوت دولت سیزدهم است

سلام ستوده افزود: مردم در طول ادوار گذشته با مشارکت خود در انتخابات،نشان دادند که هجمه های دشمنان هیچ تاثیری در اراده آنان ندارد و همواره در انتخابات و راهپیمایی ها حضور پرشوری دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مساله انتخابات علاوه بر اینکه یک مشارکت سیاسی و سهیم شدن مردم در سرنوشت خودشان است، به یک وظیفه دینی و شرعی نیز تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: مردم هم از مسوولان انتظار دارند که در زمینه خدمات رسانی به آنان کوتاهی نشود و روند توسعه و پیشرفت همه جانبه شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمینه جذب سرمایه گذار نیز گفت: در این مدت با سرمایه گذاران زیادی مکاتباتی صورت گرفته است و تمایل برای سرمایه گذاری در این شهرستان وجود دارد.

در ادامه این جلسه شورای اداری، رییس شورای اسلامی شهر، نماینده صدا و سیما، نماینده کشاورزان و تولیدکنندگان مهاباد نیز نظرات و برنامه های خود در زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات را بیان کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha