۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85507737
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۹۹ درصد قزوینی ها کارت هوشمند ملی دارند

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85507737
۹۹ درصد قزوینی ها کارت هوشمند ملی دارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: ۹۹ درصد از شهروندان استان دارای کارت هوشمند ملی هستند و می توانند در انتخابات پیش رو از آن استفاده کنند.

علیرضا افسری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاکنون یک میلیون ۵۵ هزار و ۱۲۵ کارت هوشمند ملی برای شهروندانی شهری و روستایی استان قزوین صادر و به متقاضیان تحویل داده شده و ۱۲ هزار و ۷۸۲ کارت ملی نیز در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است.

وی یادآور شد: دلیل اصلی انباشته شدن این کارت‌ها تغییر شماره تلفنی است که متقاضیان در زمان درخواست کارت خود ارایه کرده‌اند که این مساله باعث شده تا پیامک تحویل کارت به آنان نرسد.

به گفته وی، افرادی که کارت آنان صادر شده اما پیامکی به آنها نرسیده بایستی ضمن مراجعه به درگاه www.ncr.ir و یا با شماره‌گیری کد دستوری #۶۰۹*۴* از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی خود آگاه شوند.

افسری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه سال جاری، اظهار کرد: شهروندان برای دادن رای تنها با ۲ مدرک هویتی خود، یعنی شناسنامه و کارت ملی امکان حضور در شعب اخذ رای را دارند و به همین جهت از شهروندان درخواست می کنیم تا از هم اکنون نسبت به در دسترس بودن شناسنامه و کارت هوشمند ملی خود اطمینان حاصل کنند تا مدارک هویتی آنان برای روز انتخابات تکمیل باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خاطرنشان کرد: چنانچه فردی مدارک هویتی خود را در اختیار ندارد هر چه سریع تر اقدام کند و درخواست خود را به روزهای منتهی به انتخابات موکول نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha