۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85507772
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مسابقه ملی کارستان در سمنان با هدف کمک به اشتغال جوانان پایان یافت

سمنان - ایرنا - مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور ۴۰ گروه دانشجویی، استادان و تولیدگران کشوری، با اعلام برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین اختتامیه نمایشگاه آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان روز پنجشنبه مطابق با برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مسئولان استانی، مدیران دستگاه های اجریی و فعالان عرصه نساجی و پوشاک برگزار شد و برترین‌های مسابقه معرفی شدند.

نمایشگاه نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره ملی کارستان در این آیین گفت: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنا نبا همکاری معاونت مهارتی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور دستیابی به اهدافی چون ایده‌پردازی، اندیشه‌سنجی، ارائه راهکارهای امیدبخش، و به ثمر نشستن آموزشهای مهارتی در رابطه با اشتغال‌زایی جوانان، اقدام به برگزاری نمایشگاه و مسابقهای پر چالش در سطح ملی کرد.

محمود نیکخواه افزود: این مسابقه در راستای طرح رویداد ملی صدرا (صنعت، دانشگاه؛ راه اشتغال) و طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) در سطح ملی و در سالی که با عنوان«جهش تولید با مشارکت مردم» نامیده شد، با حضور ۴۰ تیم در سه بخش تولیدی، دانشجویی و بخش آزاد و متشکل از ۲۷ تیم دانشجویی، ۱۰ تیم تولیدی و سه تیم از استادان مطرح کشوری در حوزه طراحی و دوخت برگزار شد.

مسابقه ملی کارستان در سمنان با هدف کمک به اشتغال جوانان پایان یافت

نمادی از تاثیر مهارت‌آموزی در مسیر اشتغال

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تصریح کرد: حضور گسترده فعالان علاقه‌مند این عرصه در اولین نمایشگاه و مسابقه طراحی و دوخت کارستان، پیام آماده بودن جوانان آینده‌نگر در این رشته پربار را به تمام مسئولان دست‌اندرکار رساند و تاثیر آموزش‌های مهارت ‌محور را در ارتقاء کیفیت صنعت مد و لباس کشور به ظهور رساند.

وی، یکی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد را اخذ مجوز و راه‌اندازی دانشکده تخصصی صنعت مد و پوشاک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بیان و اضافه کرد: تحقق این هدف نویدبخش فعالیت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و اشتغالزائی برای جوانان است.

وی تاکید کرد: کمیته داوران این مسابقه را پنج نفر از متخصصان و پیشکسوتان این رشته تشکیل دادند که در بررسی و فرآیند داوری به نتایج لازم دست یافتند که شامل چگونگی سوق دادن علاقه، توان و انگیزه جوانان به شاهراه موفقیت و اشتغالزایی در مسیر توسعه صنعت مد و لباس و بهره‌گیری از بهترین و صحیح‌ترین اصول آموزشی است.

دبیر علمی جشنواره طراحی و دوخت کارستان با اشاره به نتیجه پایش و داوری بیش از ۷۰ دست آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: در بخش دانشجویی تیم‌های «هنرستان نیم رخ (آموزشگاه هنر)» از تهران و تیم «استدیو مُد» از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۲ تهران مقام اول را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: تیم هنرستان نیم رخ و آموزشگاه هنر به سرپرستی مائده جمالی زاده زوار و با عضویت زهرا عزیزی و زینب احمدی در این مسابقه شرکت کرد و در تیم استدیو مُد، مریم محمدزاده، سرپرست و زینب قنبری یکتا و نفیسه تاجیک طراح و الگوساز بودند.

این استاد دانشگاه در سمنان با اشاره به اینکه تیم ایماژ، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مقام دوم را کسب کرد، افزود: در این تیم آرزو بیژنی، سرپرست، ثنا حق وردی، طراح و ربابه فاضل زاده، به عنوان الگوساز فعالیت داشتند.

وی بیان کرد که مقام سوم را گروه «مداد و قیچی» از دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به دست آورد. نگین شکریان سرپرست و فاطمه عبدالشاه و زهرا ذوالفقاری طراح و الگو ساز مداد و قیچی بودند.

دبیر جشنواره ملی کارستان با اشاره به برگزیدگان بخش تولیدی، گفت: تیم عصر جدید از سمنان، به سرپرستی علی اکبرعلیان و همکاری فاطمه شعبانی و محسن محسنی مقام اول را به دست آورد و تیم تابان از شاهرود و حاصل همکاری فاطمه زهرا نوری به عنوان سرپرست و زهرا صادقی و راضیه عجم عنوان دوم را کسب کرد.

وی با اشاره به کسب مقام سوم تیم دانشکده علمی کاربردی واحد۲۵ تهران با حضور زینب جلوداران به عنوان سرپرست و ملیحه توانا به عنوان طراح و الگوساز، تصریح کرد: هیات داوران نخستین مسابقه طراحی و دوخت کارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان حضور تیم «طراحان خلاق» از دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمیه دولتی نجف آباد اصفهان متشکل از عارفه رحمانی سرپرست و ساراسادات موسوی و مهسا پاکروان فرد طراح و الگوساز، تیم« شهرراز» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به سرپرستی لاله محجوبیان و طراحی و الگوسازی حبیبه شریف سعدی و فاطمه جمشیدی، تیم «کوآم» از دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس حاصل همکاری فاطمه سیرجانی‌زاده، به عنوان سرپرست و حانیه فخاری و نجیبه غلام نحفی به عنوان طراح و الگوساز را شایسته تجلیل و دریافت تندیس جشنواره در بخش استادی تشخیص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha