حدود ۴۰۰ واحد دامپروری مازندران راکد و نیمه‌تمام است

ساری- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طبق آمار ۱۴۹ واحد تولیدی دامپروری راکد و ۲۵۰ واحد نیمه تمام در مازندران وجود دارد که برای بازگشت به مدار تولید نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بابک مومنی روز پنجشنبه در نخستین رویداد کشاورزی دانش‌بنیان و فن بازار مازندران افزود :اگر این واحدها به مدار تولید برگردد به طور یقین وابستگی کشور به واردات گوشت قرمز به مراتب کاهش چشمگیری می‌یابد.

وی با توضیح این که با توسعه دامپروری صنعتی مازندران می‌تواند مانند تولید مرغ در کشور نقش‌آفرینی جدی داشته باشد، بیان داشت: همسو با توسعه کشاورزی مازندران ۳۱ برنامه‌ حل زیرساختی کشاورزی مازندران تدوین شده است.

در مازندران ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد دامی با ۷۴۰ هزار راس دام مشغول فعالیت هستند و سالانه ۷۱ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد دریاپایه اشاره کرد و افزود: بخش اقتصاد دریاپایه کشاورزی مازندران با ۲ طرح کلان توسعه پرورش ماهی در قفس دریایی و توسعه پرورش ماهیان خاویاری مورد اهتمام است.

وی به برنج‌کاری به عنوان مهم‌ترین فعالیت کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: حل نظام‌مسایل برنجکاران به ویژه بازار برنج با ساماندهی واردات و حذف واسطه‌ها مورد تاکید و تصمیم رئیس‌جمهور شهید قرار گرفته بود.

مؤمنی تصریح کرد: ظرفیت تولید محصولات کشاورزی مازندران در شرایط فعلی به حدی است که می‌توان به صادرات یک میلیارد دلاری رسید.

به گزارش ایرنا، برنج‌کاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان این استان است. مازندران با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. مازندران با تولید سالانه بیش از هشت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha