استاندار فارس: حل تنش آبی روستاهای استان اولویت دارد

ایرنا- شیراز- استاندار فارس گفت: مساله آب و حل تنش آبی تمام روستاهای استان به عنوان اولویت مهم مطرح است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در آیین بهره برداری از مخزن ۲ هزار متر مکعبی روستای بیدزرد شیراز که با حضور وزیر کشور انجام شد افزود:اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و بتوانیم در پایان دولت چهاردهم مشکل آب روستاهای دارای تنش و بحران آبی استان را حل کنیم.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته در استان تلاش کردیم که به مساله آب توجه و نگاه ویژه داشته باشیم و در همین زمینه و به منظور حل مشکل آب و تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف اقداماتی از جمله انتقال آب خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

او اظهار کرد: حدود ۲ هفته قبل آبی که از شرق استان وارد سیرجان می‌شود به نی‌ریز رسید و هم اینک برای افتتاح فولاد نی ریز آمادگی داریم که از این آب استفاده شود و آب سد چشمه عاشق نیز به مصرف آشامیدنی مردم اختصاص یافت.

استاندار فارس گفت:در پروژه انتقال آب خلیج فارس که از طریق لامرد به سمت ایزدخواست و اصفهان می‌رود نیز در هشت جبهه کاری در حال لوله گذاری و نصب آب شیرین کن‌ها در کنار خلیج فارس است.

ایمانیه افزود: با وزیر نیرو هم هماهنگ کرده‌ایم که یک خط انتقال آب از بوشهر به طرف غرب استان و منطقه کازرون و کوه چنار داشته باشیم که که هم اینک در دست طراحی است.

وی ادامه داد: در زمینه آبرسانی به روستاهای استان نیز با همکاری خوب بسیج سازندگی و آبفای استان و شیراز اقدامات خوبی انجام شد.

او اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم یک هزار روستای فارس دچار تنش و بحران آبی بودند و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم یا از طریق تانکر یا از طریق خرید چاه‌های کشاورزی تامین می‌شد.

استاندار فارس گفت: اما با کار جهادی بسیار ارزشمند و همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام مجتبی (ع) و آبفای استان و شیراز مشکلات بیش از ۳۰۰ روستا تاکنون حل شده و حل مشکل ۳۰۰ روستای دیگر هم در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

ایمانیه ادامه داد: اجرای شبکه‌ فاضلاب شهرهای بزرگ نیز با جدیت در دست پیگیری است و مشکلی که با بانک توسعه اسلامی داشتیم با کمک و پیگیری دولت در بیشتر شهرها حل شده است و هم اینک کار ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بنای ما این است که شبکه فاضلاب این شهرها را به ترتیب به صنایع اطراف وصل کنیم تا آن صنایع از پساب آن شبکه‌ها استفاده کنند و آب سدها و چاه ها برای مصرف آشامیدنی بماند.

او گفت: بحث دیگر که به جدیت پیگیر هستیم کمک به پروژه‌های کاهش مصرف آب، استفاده بهینه و افزایش بهره وری بود.

به گزارش ایرنا، پروژه مخزن روستای بیدزرد شامل ساخت مخزن، خط انتقال و تجهیز چاه با اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این مخزن با حجمی در حدود ۲هزار متر مکعب، خط انتقال ۱/۷ کیلومتر، حجم بتن یک هزار و ١٠٠ مترمکعب و حجم آرماتور ۱۲۰تن جمعیت ۶هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با اجرای این طرح کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در شبکه روستای بیدزرد رفع شده و علاوه بر این مشکل بی آبی محله ای از روستا به نام تنگ نظری که با تانکر آبرسانی می‌شد نیز برطرف شده است.

بیدزرد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس ایران است،این روستا در ۲۰ کیلومتری شهرستان شیراز استان فارس قرار دارد.

افتتاح بزرگراه شهید آیت الله رییسی و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان و کلنگ زنی فاز یک پروژه ملی احیای زندیه واقع در میدان شهدا در بافت فرهنگی و تاریخی شیراز از دیگر برنامه‌های وزیر در سفر به شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha