حضور همه طیف‌های سیاسی در انتخابات/ مشارکت مردم باعث اقتدار نظام می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای عالی استان‌ها با قدردانی از شورای نگهبان که زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کرده است، گفت: با توجه به حضور گرایش‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی از همه جناح‌ها در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، هیچ بهانه‌ای برای شرکت نکردن در انتخابات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری روز پنجشنبه در نطق پیش از دستور خود در اجلاس بیست و نهم شورای عالی استان‌ها، با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت به ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رییسی اظهار کرد: از رییس‌ جمهور منتخب نیز انتظار داریم مانند شهید رییسی به شوراها باور عمیق داشته باشد و جامعه شورایی نیز به طور قطع در تعامل با رییس‌ جمهور منتخب، در راستای رفع مشکلات مردم و کشور به دولت چهاردهم، کمک خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان داد، آن‌ها به آرمان‌های انقلاب وفادار و قدرشناس مسئولان خود هستند، کسانی که برای تعالی کشور و خدمت به مردم از جان خود گذشتند.

رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه، انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: از مردم و جامعه بزرگ شورایی کشور دعوت می‌کنم برای حضور پرشور در انتخابات تمام تلاش خود را انجام دهند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، مشارکت مردم باعث اقتدار نظام و کشور می‌شود.

دبیری در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور دو حادثه مهم حول شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و با گذشت ۳۵ سال از عروج امام (ره)، یاد او بیش از همیشه زنده است. همچنین ۱۵ خرداد آغاز نهضتی است که از قم آغاز شد و به دیگر شهرها نیز کشیده شد و یک نقطه عطف برای انقلاب مردم ایران در سال ۱۳۵۷ شد.

حضور همه طیف‌های سیاسی در انتخابات/ مشارکت مردم باعث اقتدار نظام می‌شود

حفظ و حراست از آرای مردم به نحو احسن انجام شود

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست گفت: تایید ۶ نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از طیف‌های مختلف سیاسی، زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم می‌کند. نهمین رییس‌جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات با حضور همگانی ملت ایران انتخاب خواهد شد. انتخابات پیش رو یک رویداد مهم سیاسی در راستای زمینه‌سازی برای نگهداشت مقام شهدای انقلاب است.

ایرج سلیمان‌زاده اظهار کرد: امیدواریم انتخابات باعث شود از بُعد داخلی نوسازی و تزریق افکار تازه در مدیریت کشور و در بُعد بین‌المللی توام با اقتدار ایران اسلامی را شاهد باشیم. ما در زمینه امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی بالا جایگاه ویژه‌ای در دنیا داریم اما آنچه ملت‌ها را به جایگاه اصلی خود می‌رساند، حضور در انتخابات است.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: آنچه اکنون ایران اسلامی با آن مواجه است، سه مساله اساسی است: اولین آن ضرورت اصلاح ساختارهای اقتصادی که رهبر معظم انقلاب یک دهه است در نامگذاری شعار سال به مسائل اقتصادی توجه می‌کنند. بحران تامین آب و بیکاری و ناامیدی در جوانان نسبت به آینده از دیگر مسائلی است که دولت چهاردهم باید به طور جدی برای آن برنامه داشته باشد. برگزاری انتخابات آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و حفظ و حراست از آرای مردم باید به نحو احسن به سرانجام برسد. تغییر و تحول در مسائل اقتصادی و مردمی بودن و ساده زیستی باید معیار انتخاب ما در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

حضور همه طیف‌های سیاسی در انتخابات/ مشارکت مردم باعث اقتدار نظام می‌شود

مردم ایران بهترین فرد را انتخاب خواهند کرد

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین اتفاق افزایش مشارکت در انتخابات است. چرا که سرنوشت کشور وابسته به عملی است که مردم بزرگ ایران در پای صندوق‌های رای انجام می‌دهند. در گام اول افزایش مشارکت و در گام بُعدی نوع انتخاب مهم است که به طور قطع مردم ایران بهترین فرد را انتخاب خواهند کرد.

علی رضاییان تصریح کرد: در میان اقشار مختلف جامعه، شوراییان نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد و خود نماد مشارکت در انتخابات است و به واسطه ارتباط مستقیم با مردم به عنوان یک مرجع تاثیر گذار شناخته می‌شوند. مشارکت بالا در داخل سبب انتخاب اصلح و در خارج از کشور سبب افزایش اعتبار کشور می‌شود. انتظار ما از نامزدها این است که به مسائل شورایی بپردازند و رویکرد خود به مساله شورا و جامعه شورایی را مشخص کنند.

وی با انتقاد از تصویب قانون پذیرش دانشگاه‌ها گفت: قانون پذیرش دانشجویان در کشور مطابق با عدالت نیست. این قانون در بهترین حالت منجر به اجرای عدالت نخواهد شد. اگر قانون پذیرش دانشگاه‌ها مورد اصلاح قرار نگیرد بی‌عدالتی در امر جذب دانشجو رخ می‌دهد و جامعه از آن رنج می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha