۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85507909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۵۰ درصدی تکدی‌گری در اراک

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85507909
کاهش ۵۰ درصدی تکدی‌گری در اراک

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: در روند شناسایی و ساماندهی متکدیان در سه ماهه نخست سال جاری، آمار نشان می‌دهد که تکدی گری در اراک ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

«محمود افتخاری فرد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام این خبر افزود: ۲۵ متکدی از ابتدای سال جاری در شهرستان اراک جمع‌آوری شد که هفت نفر کودک کار غیر ایرانی و ۱۰ نفر از این تعداد جزو متکدیان حرفه‌ای بودند، همچنین در بازدید از منزل متکدیان حرفه‌ای مشخص شد ضمن برخورداری از کمک‌های بهزیستی و کمیته امداد امامخمینی(ره) نیاز مالی برای هزینه‌های زندگی ندارند و تکدی گری را به عنوان یک پیشه در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

فیلم | شناسایی متکدی اراکی با روزی ۸۰ میلیون ریال درآمد

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کمک مردم به متکدیان باعث رواج پدیده تکدی‌گری می‌شود، شهروندان می‌توانند با کمک نکردن به این افراد در کاهش حضور آنان در شهر نقش بسزایی داشته باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، تصریح کرد: حضور متکدیان به خصوص در چهارراه‌ها و پشت چراغ قرمز علاوه بر نازیبایی بصری موجب ترافیک و مشکلات تردد و در نهایت نارضایتی شهروندان می‌شود که با جمع‌آوری روزانه این افراد سعی داریم تا این نارضایتی را کاهش دهیم.

افتخاری‌فرد بیان کرد: شهرداری اراک طبق آیین نامه ساماندهی متکدیان وظیفه دارد متکدیان را جمع آوری و جهت ساماندهی به نهادهای حمایتی تحویل دهد که اگر در این مسیر تمامی سازمان‌ها و متولیان ساماندهی متکدیان پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند، شاهد حذف پدیده تکدی‌گری خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha