۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85507956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار درباره فاجعه زیست محیطی در نوار غزه/ ممانعت اشغالگران از تردد آمبولانس‌ها

تهران- ایرنا- آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حالی درباره فاجعه زیست محیطی و بهداشتی در نوار غزه هشدار می دهد که حملات ددمنشانه اشغالگران به نوار غزه ادامه دارد و صهیونیست ها مانع تردد آمبولانس ها می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، آنروا اعلام کرد: بیش از سی هزار تن زباله در مناطق مختلف غزه انباشته شده است که خطر زیست محیطی و بهداشتی فاجعه بار به همراه دارد.

آنروا افزود: ارسال کمک های بشردوستانه بدون هیچ گونه محدودیت و نیز برقراری آتش بس، برای بازگشت شرایط زندگی، دو موضوع ضروری هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت در شهر رفح شده و اردوگاه آوارگان در «المواصی» در غرب این شهر را که اشغالگران مدعی شده بودند، امن است، هدف قرار داده است.

این منابع اعلام کردند که اشغالگران مناطق مسکونی در محله «الشابوره» در مرکز شهر رفح را نیز نابود کرده اند.

همچنین اشغالگران در منطقه «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه نیز مرتکب جنایت جدیده شده و مانع از حرکت آمبولانس ها برای کمک به مجروحان می شوند.

همزمان با این تحولات، درگیری شدیدی میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق شرقی الزیتون جریان دارد.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز در حال گلوله باران منطقه «الرمال» در شمال نوار غزه است.

در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نزدیکی بندر غزه در خیابان «الرشید» در غرب شهر غزه نیز شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۵ هدف نظامی را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کرده است.

آنروا چند روز پیش نیز نسبت به وضعیت نوار غزه در نتیجه ویرانی گسترده خانه‌ها و تخریب نیمی از آنها در این منطقه هشدار داده و اعلام کرده بود که ویرانی در نوار غزه غیرقابل توصیف است و نیمی از ساختمان‌های آن ویران شده است.

آنروا همچنین اعلام کرد: برداشتن آوار از غزه سال‌ها طول می کشد و بهبودی از آسیب‌های روانی ناشی از جنگ نیز ممکن است که به سال های بیشتری نیاز داشته باشد.

این سازمان تاکید کرد: این درد و رنج فلسطینی‌ها باید پایان یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha