۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85507962
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رطوبت و شرجی در خوزستان افزایش می یابد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85507962
رطوبت و شرجی در خوزستان افزایش می یابد

اهواز- ایرنا- مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش رطوبت و شرجی از امروز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد سبزه‌زاری پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای اعلام کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی از ساعات وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی و جنوبی رخ خواهد داد.

وی گفت: همچنین از امروز پنجشنبه با جنوبی شدن جریانات بر روی خلیج فارس، ابتدا در سواحل جنوبی و جنوبِ شرقی و به تدریج از اوایل فردا جمعه تا بخش‌های مرکزی و غربی استان شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهیم بود.

سبزه‌زاری اظها کرد: همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در نیمه جنوبی (به ویژه سواحل)، بخش‌های مرکزی و غربی رطوبت و شرجی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در روز دوشنبه هفته آینده فقط سواحل جنوبی شاهد پدیده شرجی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در این ایام با توجه به انباشت رطوبت و بالابودن برخی از ضرایب ناپایداری در مناطق مرتفع شرقی و شمالی احتمال رشد ابر و رگبارهای پراکنده و به خصوص رعدوبرق دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری اظهار کرد: از روز دوشنبه هفته آینده دمای هوا در استان افزایش خواهد یافت که تا پایان هفته تداوم دارد و شمال خلیج فارس نیز تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته منطقه کشاورزی اهواز و صفی آباد دزفول با ۴۵.۴ و ایذه با ۲۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شدند.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوای اهواز۴۴.۷ و کمینه دما ۲۸ درجه سانتیگراد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha