سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص در کشور توزیع می‌شوند + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته پزشکی برای نیمه دوم سال در کشور توزیع می‌شوند.

دکتر سعید کریمی روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح طرحهای یادگار ابراهیم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه افزود: سیاست وزارت بهداشت برای تامین نیروی متخصص بیمارستان‌های کشور بر محور تامین نیاز مناطق محروم بوده و لذا برای شهرهای بزرگی چون تهران و البرز، توزیع دانش‌آموختگان پزشکی ممنوع و بیشتر به سمت مناطق کمتر برخوردار اعزام می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کمتر از سه سال عمر دولت سیزدهم و در قالب نهضت بیمارستان‌سازی راه اندازی شد که این رقم معادل ۱۳ درصد کل تخت های بیمارستانی در قبل و بعد انقلاب در بخش دولتی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه برای توسعه مراکز درمانی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار برنامه ویژه‌ای دارد و افتتاح بیمارستان زاوه از جمله این طرح ها است.

کریمی با تاکید بر عدالت در حوزه سلامت در دولت سیزدهم گفت: در این مدت سالانه ۳۸۰ قلم تجهیزات پزشکی خریداری شده است که اغلب در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، صبح امروز «محمد مخبر» سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سفری به خراسان رضوی با استقرار در استانداری به صورت وبینار طرح‌های عمرانی در قالب پویش یادگار ابراهیم را افتتاح کرد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد زاوه با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان مه ولات، زاوه و تربیت حیدریه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha