معاون وزیر علوم: المپیاد فناورانه، دانشجویان را به ورزش جذب می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اگر ورزش‌های قهرمانی و همگانی نتوانسته است همه دانشجویان را پوشش دهد، تلاش کردیم با پایه‌گذاری ورزش‌های فناورانه، این قشر را به سوی فعالیت ورزشی ترغیب کنیم.

هاشم داداش‌پور روز پنجشنبه در حاشیه پنجاه و چهارمین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مشهد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید تنوع در حوزه های مختلف ورزشی برای جذب سلایق مختلف دانشجویی ایجاد شود تا همه دانشجویان در کنار استفاده از فضای مفرح ورزشی، به توسعه و تعمیق ورزش نیز بپردازند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار المپیاد ورزش های فناورانه در کشور ایجاد شد تا بین ورزش و فناوری پیوند برقرار کند، ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش از فناوری های بسیاری استفاده می کند ولی متاسفانه فناوری در سطح ملی به خوبی در ورزش رسوخ نداشته است و باید تعمیق، توسعه و خلاقیت در حوزه ورزش به قدری بالا برود که فناوری بتواند در حوزه ورزش کشور نیز حضور پررنگی پیدا کند.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: در سطح دنیا، بسیاری از فعالیت های خلاقانه مانند ورزش های فیجیتال، دیجیتال و ورزش های روباتیک و الکترونیک با هم پیوند خورده است.

او با اشاره به اینکه اکنون هوش مصنوعی در زندگی ما وارد شده است و باید بتوانیم از آن در حوزه ورزش بهره بگیریم، گفت: هوش مصنوعی به عنوان یکی از بخش های جذاب در حوره ورزش و روباتیک، مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم همه علاقه مندان به ورزش و فناوری بتوانند به این موضوع ورود کنند.

داداش پور در خصوص دیگر برنامه های وزارتخانه در حوزه ورزش دانشجویی، بیان کرد: اصل ورزش در سطح دانشگاهی و غیردانشگاهی بر پایه نشاط و امیدآفرینی است و اگر این نقش ایفا نشود، ورزشی هم شکل نمی گیرد و بر همین اساس سعی شده است تا المپیاد ورزش های سنتی، قهرمانی و همگانی توسعه بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: توجه و تاکید بر ورزش های بومی از دیگر برنامه های در دست اقدام است و برای اولین بار المپیاد ورزش های بومی محلی در سطح ملی برگزار می شود تا بخش دیگری از دانشجویان نیز زیر پوشش ورزش قرار گیرند.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: راه اندازی و برگزاری لیگ های دانشگاهی، که سابقه ای در دانشگاه‌های کشور نداشت، نیز مورد توجه قرار گرفته است و با این رویکرد سال گذشته این لیگ در سه رشته برگزار شد و امسال تعداد رشته های ورزشی این لیگ به هفت رشته رسیده است.

او گفت: تمام تلاش ما بر این است که تیم ملی دانشجویی برخاسته از لیگ های دانشگاهی باشد و با راه اندازی آن ورزش دانشگاهی نیز در کشور نهادینه شود.

پنجاه و چهارمین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به یاد شهدای خدمت با هدف ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال۱۴۰۳در خصوص توسعه ورزش دانشگاهی و بررسی وضعیت برنامه عملیاتی و شورای ورزش دانشگاه ها، هم‌اندیشی در خصوص توسعه ورزش همگانی، بررسی وضعیت برگزاری جشنواره‌های ورزشی، واحدهای ورزش دانشگاهی و ورزش کارکنان به مدت ۲ روز به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha