معاون فرماندار قصرشیرین: دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی آماده باشند

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار قصرشیرین از دستگاه‌های مرتبط خواست که برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی آماده باشند تا در مواقع لازم با سرعت عمل در کمترین زمان بتوانیم بحران را مهار و کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراد باباخانی روز پنجشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان قصرشیرین در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: نزولات آسمانی پارسال و امسال در سطح شهرستان باعث افزایش پوشش گیاهی مرتعی مناسب شده که با گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع احتمال آتش سوزی در این مناطق بسیار بالا است.

وی با تاکید بر تدوین برنامه جامع و منسجم پیش‌ بینی، پیشگیری و مهار آتش سوزی ‌توسط دستگاه های ذیربط، گفت: این برنامه باید با رویکرد اجتماع‌محور، آموزش و فرهنگ سازی و توانمندسازی گروه های مردمی و محلی در پیشگیری از آتش سوزی باشد تا در صورت نیاز از ظرفیت طبیعت یاران، نیروهای بسیج و سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: ضمن هماهنگی لازم به منظور اقدام های پیشگیرانه و مهار آتش سوزی باید تمام مدیران به صورت شبانه روزی در محل ماموریت حضور داشته و در صورت خروج از شهرستان نسبت به معرفی جانشین اقدام کنند.

او همچنین اضافه کرد: در مواقع آتش سوزی یگان های نظامی و انتظامی و ارگان های اداری در مراتع آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت نیاز همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی به عمل آورند و با توجه به موقعیت شهرستان از لحاظ مرزی بودن، تمام نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی نسبت به ایمن سازی تجهیزات و تاسیسات خود اقدام نمایند.

باباخانی گفت: اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان، آموزش های مردم محور را از طریق فضای مجازی از مهم ترین برنامه های این شورا قرار داده و از حضور و فعالیت تشکل های مردم نهاد نیز در شهرستان دعوت بعمل آورند که نقش تاثیرگذاری در آموزش و تحقق اهداف پدافند غیر عامل را دارند.

تهیه و تدوین و شناسایی نقاط آسیب پذیر و طبقه بندی زیرساخت های مراکز، تاسیسات و برنامه های شهرستانی پدافند غیرعامل در بازه های کوتاه مدت و بلند، انجام تبلیغات محیطی مبنی بر استفاده بهینه از ابزارهای نوین فرهنگی تبلیغاتی و نوآوری به خصوص نصب بنر در سطح میادین و مکان های عمومی شهری و سردرب ادارات و استفاده از تمام ظرفیت فضای مجازی در شهرستان از دیگر مواردی بود که باباخانی بر آن تاکید کرد و ادامه داد: در پدافند غیرعامل همه پیش بینی‌ها باید انجام شود تا در بروز حوادث غافلگیر نشویم و نیروهای امدادی در آمادگی کامل باشند.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۲۷ هزار نفرجمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha