پروژه فیبرنوری در چهار شهرستان استان کرمانشاه اجرایی شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت روند پروژه فیبرنوری در استان گفت: حفاری فیبرنوری پس از کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب به شهر روانسر رسیده است.

«سید ابوالفضل محمدی» روز جمعه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد که در راستای اجرای پروژه فیبرنوری در استان‌ کرمانشاه تاکنون ۴۱۳ کیلومتر حفاری شهری، ۲۷۵ کیلومتر شوت فیبرنوری، نصب ۱۸۷ کابینت شهری و پنج هزار و ۲۸۶، FAT انجام شده که منجر به دسترسی ۲ هزار و ۹۰۰ مشترک به اینترنت فیبرنوری در استان کرمانشاه شده است.

وی در ادامه گفت: حفاری فیبر نوری در شهر روانسر به عنوان چهارمین شهر در استان کرمانشاه توسط شرکت آسیاتک آغاز شده و به زودی این شهر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت پرسرعت فیبر نوری بهره مند خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اضافه کرد: اجرای پروژه اینترنت فیبر نوری در شهر روانسر، نشان‌دهنده پیشرفت روند پروژه فیبر نوری در سطح استان است که با اجرای این پروژه، دسترسی به اینترنت با سرعت و کیفیت بالا برای شهروندان روانسر فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این پروژه توسط شرکت آسیاتک، نشان از همکاری مؤثر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است، افزود: اینترنت مبتنی بر بستر فیبر نوری با ظرفیت بالا و پایداری بیشتر، امکانات جدیدی را برای کسب و کارها، مؤسسات آموزشی و شهروندان به ارمغان می‌آورد.

محمدی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری بخشی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر استان است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه، شهر روانسر به شبکه ارتباطی پیشرفته‌تری دست خواهد یافت که به نوبه خود موجب تسهیل دسترسی به خدمات دیجیتال، ارتقاء سطح آموزش و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، پایه و اساس پیشرفت و شکوفایی اقتصادی است، گفت: هدف تبدیل استان کرمانشاه به قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور با ادامه روند پروژه فیبرنوری بیش از پیش در دسترس خواهد بود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

شهرستان روانسر با حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha