شهرداری‌ها برای شکل‌گیری یکی از مهمترین مراحل تمدن سازی اسلامی تلاش کنند

شیراز-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه در هر رشته علمی مجتهد می‌خواهیم و در غیر اینصورت نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم، گفت: زمینه برای اسلامی شدن شهرها باید بیش از گذشته فراهم و شهرداری‌ها برای شکل‌گیری یکی از مهمترین مراحل تمدن سازی اسلامی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرها در شیراز ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، افزود: مساله شهرسازی و اینکه شهر باید چگونه ساخته شود و شهر اسلامی چگونه شهری است با علوم مختلفی ارتباط دارد و ما گاهی تصور می‌کنیم که شهرسازی مساوی با تخصص عمران است.

شهرداری‌ها برای شکل‌گیری یکی از مهمترین مراحل تمدن سازی اسلامی تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه در برنامه‌ریزی شهری و طراحی طراح‌های جامع و تفضیلی شهرها دچار مشکل شده‌ایم، عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های شهر شیراز با همکاری مجمع حکمت اسلامی فارس یکسری کارهای مطالعاتی در این زمینه انجام داده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نمی‌شود در دنیایی که همه چیز بر مدار آیه‌های الهی است شهر بسازیم اما بگوییم آیه الهی نباشد.

وی تاکید کرد: شهرداری برای شکل‌گیری یکی از مهمترین مراحل تمدن سازی اسلامی یعنی همین شهرسازی که بر اساس آیه‌های الهی است، کمک کند، چرا که اگر شهرداری‌ها نخواهند، چیزی ترویج نخواهد شد، لذا اگر شوراهای شهر و شهرداران همراهی کنند این مسیر به جایی می‌رسد که دیگران را با خود همراه می‌کند.

آیت‌الله دژکام درخصوص بافت تاریخی شیراز هم عنوان کرد: در شیراز ۳۶۰ هکتار بافت تعریف شده که کم نیست اما آیا ضرورت استدلال حفظ بافت تاریخی را در بر می‌گیرد؟

وی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه در هر رشته علمی مجتهد می‌خواهیم و در غیر اینصورت نمی‌توانیم کشور را مدیریت کرد، گفت: ضروری است که زمینه برای اسلامی شدن شهر بیش از گذشته فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha