۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85508139
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فدراسیون: بیش از ۲ هزار باشگاه مجاز در رشته‌های بولینگ و بیلیارد فعالند

رشت - ایرنا - سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: بیش از ۲ هزار باشگاه دارای مجوز در این رشته‌ها در سطح کشور فعالیت دارند.

علی سلطان پور روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این باشگاه‌ها در بخش‌های تفریحی، همگانی و نیز قهرمانی فعالیت دارند و برای گسترش رشته‌های بیلیاردی نیز ابتدا باید مردم را با قوانین آن آشنا کرد.

وی که برای حضور در مجمع سالانه گیلان به رشت سفر کرد، افزود: ما باید در زمینه همگانی کردن رشته های بیلیاردی به خصوص بولینگ فعالیت بیشتری داشته باشیم زیرا رشته بولینگ با حضور اعضای خانواده برگزار می‌شود که برای گسترش این رشته ابتدا باید قوانین را به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اینک نوع نگاه ها به رشته‌های بیلیاردی فقط از جنبه تفریحی آن نیست و این فدراسیون جزو فدراسیون‌های مدال آور کشور است و در بخش قهرمانی نیز فدراسیون مدال آور شناخته شدیم که با توجه به این امر باید توجه ویژه‌ای به بخش قهرمانی داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد اضافه کرد: توجه ویژه به بخش بانوان از دیگر برنامه‌های مهم این فدراسیون بشمار می رود که در این راستا باید دوره های آموزشی مختلفی را برگزار کنیم تا حمایت بیشتری از این قشر در این رشته ها شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر همه هیاتها باید نظارت بیشتری بر عملکرد باشگاه‌ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از مسایلی که باید مورد توجه قرار گیرد، بخش فرهنگی است که انتظار می رود هیاتها در این خصوص عملکرد بیشتری داشته و تولید محتوای فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.

سلطان پور به مهمترین مسابقات پیش روی این فدراسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقات غرب آسیا را پشت سرگذاشتیم و به مقام قهرمانی دست یافتیم و همچنین نخستین مدال طلای تاریخ بانوان را در رشته پاکت بیلیارد در این دوره از رقابتها کسب کردیم و علاوه بر آن باید تا پایان سال در مسابقات مهمی هم حضور یابیم.

وی در ادامه گفت: حضور در رقابتهای اسنوکر قهرمانی آسیا که تیر ماه امسال در ریاض عربستان برگزار می شود، شرکت در مسابقات اسنوکر زیر ۲۱ سال قهرمانی آسیا که شهریور ماه در هندوستان برگزار خواهد شد و همچنین شرکت با ۹ ورزشکار در مسابقات ورزشهای داخل سالن آسیا که اول آذر ماه در تایلند برگزار می شود، از مهمترین برنامه های این فدراسیون طی امسال بشمار می رود.

سرپرست فدراسوین بولینگ و بیلیارد اظهار کرد: خوشبختانه هم اینک ورزشکاران ما در جهان جایگاه ویژه‌ای دارند و با توجه به اینکه قطب دوم رشته های بیلیاردی در آسیا محسوب می شویم، حسین وفایی در بین ۲۰ بازیکن برتر جهان قرار دارد.

سلطان پور به وضعیت داوران این فدراسیون نیز اشاره و بیان کرد: داوران ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی از داوران ما در هر ۲ بخش آقایان و بانوان به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند و بازی های بزرگی را نیز قضاوت می کنند اما در بخش مربیان باید بیشتر کار کنیم و دوره های آموزشی مختلفی را برپا کنیم.

وی افزود: به هر حال ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با برنامه ریزی‌های مناسب، شاهد حضور ورزشکاران شایسته در مسابقات مختلف باشیم و انها هم بتوانند پرچم پرافتخار کشور ما را در میادین مختلف به اهتزاز در بیاورند.

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد به عملکرد هیات گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هیات گیلان یکی از هیاتهای فعال و موفق در کشور است که ورزشکاران این استان در تیمهای ملی حضور داشته و مقام‌های ارزشمندی را کسب کرده اند.

سلطان پور افزود: همچنین استان گیلان تیر ماه میزبان برگزاری سه مسابقه قهرمانی کشوری است که علاوه بر حمایت فدراسیون از میزبانی این مسابقات، امیدواریم اداره ورزش و جوانان گیلان نیز با این هیات برای برگزاری این سه رویداد کشوری، همه گونه همکاری و تعامل داشته باشد.

وی گفت: به هر حال هیات استان گیلان طی چند سال اخیر زحمات زیادی را کشیدو ورزشکاران شایسته‌ای را به کشور معرفی کرد و در مجموع از عملکرد هیات بولینگ و بیلیارد گیلان رضایت داریم.

به گزارش ایرنا، مجمع سالانه هیات بولینگ و بیلیارد گیلان پنجشنبه با حضور اعضای این مجمع و همچنین با حضور مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha