۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85508149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ کیلومتر از جاده بجنورد به جنگل تا پایان امسال تکمیل می‌شود

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در اولویت قرار دارد و ۲۰ کیلومتر از این محور به دلیل اهمیت آن امسال تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در جلسه ای با استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: سهمیه قیر و سایر اتصالات برای محور بجنورد به جنگل گلستان تخصیص یافته است تا زائران امام هشتم(ع) در این مسیر به راحتی تردد کنند.

وی افزود: تکمیل ۱۲ کیلومتر از این طرح کار سنگینی است که ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می طلبد ضمن اینکه ۱۱ کیلومتر آن باید تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محور میامی به جاجرم خراسان شمالی اضافه کرد: طرح مزبور برای استان موثر است و دولت اعتبار خوبی برای آن ابلاغ کرده که ساخت ۱۷ کیلومتر آن به طور قطع تکمیل می شود.

سه هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص خراسان شمالی

وی ادامه داد: امسال سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی برای راهسازی خراسان شمالی تخصیص می یابد تا روند طرح ها سرعت گیرد.

خادمی گفت: ۲ محور راه آهن خراسان شمالی در برنامه ملی قرار دارد که یک محور از سمت مشهد و دیگری از سمت جنوب است و این طرح نیاز به احداث هشت کیلومتر تونل دارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: محور بجنورد به جنگل گلستان یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که مسئولان به شدت پیگیر آن هستند و بخش اعظم آن در دولت سیزدهم انجام شد.

محمدرضا حسین نژاد اظهارکرد: برای حفظ جان مردم این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک محور اساسی باید سریع تر پاسخ تخصصی داده شود تا کار انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود حتما اعتبارات خوبی برای تسریع در طرح تخصیص یابد تا هر چه زودتر شاهد تکمیل آن باشیم.

به گزارش ایرنا، طرح ساخت باند دوم بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-قوچان ۵۶۴ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج-جنگل گلستان واقع است.

بخش های زیادی از این مسیر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تکمیل باند دوم بجنورد-جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha