۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85508200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو: پنج هزار و ۵۰۰ روستا در دولت سیزدهم آب‌رسانی شد

مشهد- ایرنا- وزیر نیرو گفت: عملیات آب‌رسانی به پنج هزار و ۵۰۰ روستا در دولت سیزدهم و با حمایت‌های شهید جمهور انجام شد، همچنین طرحهای آب‌رسانی به چهار هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز در مراحل پایانی است. 

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ طرح آبرسانی، برق رسانی و تصفیه فاضلاب در مشهد افزود: با وجودی که خراسان رضوی کمترین بارش را داشته است، تابستان پارسال با اقدامات انجام شده ۱۳ هزار و ۴۰۰ لیتر آب بر ثانیه تامین و هیچ مشکلی در تامین آب زائران و مجاوران ایجاد نشد.

وی ادامه داد: برای پایداری آب خراسان رضوی به مشهد طرح‌های مختلفی در دست اجرا است که یکی از آنها سد «شوریجه» و دیگری طرح انتقال آب از نقاط شمالی است.

وزیر نیرو بیان کرد: اجرای طرح نبی اکرم(ص) نیز باعث کیفی سازی و افزایش کمیت آب مشهد و تامین ۲ هزار لیتر بر ثانیه آب و افزوده شدن ۹۰ هزار متر مکعب مخزن آب در این کلانشهر خواهد شد.

وی افزود: برای تامین برق استان خراسان رضوی نیز راه اندازی چهار نیروگاه در اولویت قرار گرفت که ۲ نیروگاه پیش از این افتتاح شد و ۲ نیروگاه نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم پیش روی دولت سیزدهم ناترازی در آب و برق بود، ادامه داد: با دستور شهید جمهور رفع ناترازی در دستور کار قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی در نقاط مختلف کشور در این زمینه انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در تامین آب استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای حل مشکلات تامین آب این استان در لایه‌های مختلف پروژه تعریف شد که یکی از آنها حفر ۱۵۰ حلقه چاه با فاصله طولانی و همچنین انتقال آب از دشت و انتقال آب از دریا است.

وزیر نیرو بیان کرد: همچنین بدین منظور آب شیرین کنی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به عنوان بزرگترین آب شیرین کن ساحلی در کمتر از ۶ ماه طراحی و ساخته شد که در بهترین شرایط حداقل سه سال زمان نیاز داشت.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ طرح آبرسانی، برق رسانی و تصفیه فاضلاب به ارزش ۴۹۰ هزار میلیارد ریال در منطقه پرکندآباد مشهد و با حضور سرپرست ریاست جمهوری انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha