۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85508214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ میلیون نهال در استان بوشهر کاشته شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85508214
۳۸ میلیون نهال در استان بوشهر کاشته شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: ۳۸ میلیون نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در این استان کاشت شد.

به گزازش خبرنگار ایرنا، «عبدالحسین گرشاسبی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت رویکردی ارزشمند برای توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان‌زایی است.

وی بیان کرد: استان بوشهر ۹۶۰ هزار هکتار اکوسیستم بیابانی دارد که به جز شهرستان‌های جم و کنگان، ۵۶۹ هزار هکتار اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر تصریح کرد: اجرای ۳۵ هزار هکتار کاشت نهال در استان، چهار هزار و ۴۰۰ هکتار طرح مدیریت روان آب و ذخیره نزولات جوی و ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مدیریت جنگل‌های دست کاشت از جمله اقدام‌های این اداره کل در مقابله با بیابان‌زایی است.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و کاهش آثار خشکسالی عنوان کرد: ۱۷ ژوئن مصادف با ۲۷ خرداد همه ساله مراسمی با هدف افزایش آگاهی مردم از خطرات بیابان‌زایی و روش‌های مقابله با آن برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار امسال روز مقابله با بیابان زایی« زمین ما، آینده ما بر احیای زمین، توقف بیابان‌زایی و ایجاد مقاومت در برابر خشکسالی» انتخاب شده است.

گرشاسبی ادامه داد: بر اثر پدیده بیابان‌زایی هر ساله ۱۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها در سراسر جهان به‌دلیل کمبود بارش تبدیل به بیابان می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: از مهمترین عوامل بیابان‌زایی می‌توان به تبدیل جنگل‌ها و مراتع به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به مسکونی و صنعتی، رعایت نکردت اصول صحیح کشاورزی و نبود تعادل در چرا دام و مرتع اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha