تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر مدیون شهید رئیسی است

گرگان- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در دولت سیزدهم پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت توسعه و تجهیز فراوان یافت و به‌همین دلیل هلال احمر مدیون حمایت و نگاه ویژه شهید رئیسی است.

به گزارش ایرنا بابک محمودی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مانور عملیاتی امدادرسانی، بارریزی هوایی بالگردهای جمعیت هلال احمر و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در گرگان به خبرنگاران اظهار کرد: یکی از این اقدامات تهیه هزار دستگاه خودرو امداد و نجات است توزیع آن بین استان‌ها آغاز شد.

وی بیان کرد: براساس استانداردهای جهانی، حداکثر زمان رسیدن به محل وقوع حوادث برای امدادرسانی که به وقت طلایی معروف است، ۱۵ دقیقه است که این زمان در ایران مطابق استاندردهای جهانی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در صورت تخصیص تمامی خودروها به پایگاه‌های آمد و نجات، مدت زمان رسیدن به محل سوانح به ۱۲ دقیقه خواهد رسید.

محمودی افزود: براساس استانداردهای جهانی، سرانه استقرار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه است. مجموع راه‌ها، اتوبان‌ها و مسیرهای کشور حدود ۴۰ هزار کیلومتر است و در این مسیرها ۶۳۰ پایگاه امداد و نجات مجهز داریم.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: یکی از وظایف عمده جمعیت هلال احمر آمادگی برای برخورد با حوادث و بلایای طبیعی است و به‌دلیل تنوع جغرافیای کشور باید در همه مناطق عملیات امداد و نجات را تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مانور امروز و دوره‌ آموزشی برگزار شده تخصصی امداد هوایی، از موارد جدید تکنیک عملیات هوایی استفاده گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در این دوره نحوه استفاده از پهپادهای امداد و نجات و جستجو با قابلیت دید در شب آموزش داده شد.

محمودی افزود: برای غافلگیر نشدن در حوادث و ‌بلایا انتظار داریم مردم، آموزش‌های اولیه امداد و نجات را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: اصل عملیات امداد و نجات در دنیا بر پایه این است که مردم تا ۷۲ ساعت اول و تا رسیدن تیم‌های امدادی، توانایی اداره خود را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید از نظر مسوولیت اجتماعی به وظایف خودشان در قبال حوادث عمل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha