۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85508316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ سازمان مردم نهاد جوان در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۳ سازمان مردم نهاد جوان زیر نظر این اداره فعال است که در قالب تفاهم نامه‌های همکاری، حمایت‌های مالی از آنها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز پنجشنبه با حضور در کارگاه آموزشی مفاهیم کسب و کار در محل دانشگاه زنجان که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، با بیان اینکه حوزه جوانان از سال ۸۹ با مجموعه ورزش ادغام شد و وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت، افزود: علاوه بر حوزه ورزش تکالیفی از بخش جوانان نیز برای این اداره کل تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تاکید فراوانی است که جوانان را باید توانمند کرد، گفت: جامعه هدف ما جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله هستند که در قالب تشکیل سمن ها با این اداره کل همکاری دارند.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته، وزارت ورزش و جوانان ۱۴ شبکه تخصصی را در سطح کشور ایجاد کرد، بیان کرد: این شبکه های تخصصی شامل شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، نشاط و اوقات فراغت، ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، سلامت اجتماعی، محیط زیست، امداد و نجات، فعالیتهای جهادی، فعالیت های فرهنگی در حوزه ورزش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی (حاشیه نشینی)، پیشگیری از آسیب های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، فعالیتهای خلاق و نوآور و کارآفرینی و اشتغال پذیری است.

وی اظهار داشت: دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری به استان زنجان واگذار شد ولی دبیرخانه این شبکه نسبت به انتظارات ما با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد در حالیکه استان زنجان دارای ظرفیت بسیار خوبی از جوانان است.

این کارگاه آموزشی توسط خانه خلاق و نوآور آماج که حامی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها در حوزه صنایع دستی، گردشگری، ورزش، صنایع خلاق، هنر و رسانه است برگزار شد.

این مجموعه نوآور برای برگزاری دوره آموزش مفاهیم استارتاپی با رویکرد عملی برای جوانان استان اقدام کرده که این دوره در هفت هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل مرکز نوآوری و رشد دانشگاه زنجان با حضور ۹ تیم و اساتید تراز اول کشوری و همچنین اساتید بومی برگزار می شود که در این مسیر هر یک از تیم ها را مربیان تخصصی همراهی و هدایت می نماید.

در پایان تیم های برتر پس از داوری از حمایت های ویژه مجموعه آماج بهرمند خواهند شد.

اعضای هیات مدیره مرکز نوآوری آماج (علی محمدی، محسن واحد) از دبیران سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بوده اند.

در این دوره یک تیم در حوزه صنایع دستی از سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان نیز حضور دارد.

این برنامه به همت مدرسه کسب و کار آماج و با حمایت پارک علم و فناوری استان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی و مرکز نواوری دانشگاه زنجان با حضور ۶۱ نفر در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha