۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 85508335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: روند احداث مسکن ملی در روستاها مطلوب است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: روند اجرای مسکن ملی در حوزه مسکن روستای بسیار امیدوار کننده است و باید در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز همچون مسکن روستایی، عملیات ساخت و ساز با سرعت اجرا شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج، اقدامات انجام شده در حوزه مسکن روستایی را بسیار امیدوار کننده عنوان کرد و گفت: باید در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز همچون مسکن روستایی، عملیات ساخت و ساز نهضت ملی با سرعت اجرا شود.

وی به برگزاری جلسه‌ای ویژه برای رفع مشکلات شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکید کرد و افزود: فرمانداران در شهرهای مشکل‌دار از لحاظ تامین زمین و متقاضی، ورود جدی‌تری داشته باشند و اطلاع‌رسانی لازم در رابطه با استفاده از این ظرفیت صورت بگیرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرعت کار در روند طرح مسکن ملی هنوز مطلوب نیست، گفت: سه هفته پیش در جلسه شورای مسکن خواستار تهیه بسته‌های تشویقی برای این طرح و بافت فرسوده شدیم که تاکنون بجز شهرهای قروه و سقز، هیچ اتفاقی نیفتاده و این روند قابل قبول نیست.

زارعی‌کوشا خاطر نشان کرد: در واقع این طرح تا آخر خردادماه فرصت دارد و انتظار می‌رود با اهتمام جدی کاری که در سه هفته انجام نشده در چند روز باقیمانده انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات باید به صورت جدی پیگیری شوند، تصریح کرد: وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه بافت فرسوده استان در مجموع مطلوب نیست و باید در حوزه بازآفرینی که برای استان یک ضرورت است و در این حوزه مشکلات عمده‌ای داریم، جدی‌تر کار شود.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت تنظیم بازار مسکن در استان، اظهار کرد: باید گزارش اقدامات و خروجی بازرسی‌ها از واحدهای املاک اعلام شود تا میزان اثرگذاری آن‌ها بر کنترل بازار مسکن مشخص گردد.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه در برخی شهرها همچون مرکز استان وضعیت بسیار سختی وجود دارد و نباید این موضوع مهم از دستور کار شورای مسکن خارج شود، گفت: براساس گزارشات ارائه شده در حوزه تسهیلات شاهد بهبود وضعیت هستیم اما همواره نیاز به سرعت در عمل است تا پرونده‌ای بلاتکلیف و در صف انتظار وام در بانک‌ها نماند.
وی اضافه کرد: باید با کسانی که در بانک‌ها باعث دلسردی و ناامیدی مردم می‌شوند برخورد شود.

وی در پایان با تاکید بر برگزاری جلسه شورای مسکن در فاصله دو هفته‌ای، تصریح کرد: مسائلی که در هر استان‌ها ممکن است حاشیه‌ساز شوند را حتما پیگیری و رفع کنید.

در این جلسه ضمن ارائه برنامه‌های شورای مسکن استان کردستان در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم)، ارزیابی عملکرد استان بر اساس میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن و مبحث نوسازی واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده شهری مطرح شد و دستورکارهای جلسه مذکور بیان و مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha