جهش طرح‌های مخابراتی کردستان در دولت سیزدهم قابل مقایسه با گذشته نیست

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: تحولات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی کردستان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل مخابرات ایران روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به کردستان با “اسماعیل زارعی کوشا” استاندار دیدار و در راستای وضعیت مخابراتی استان و بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی در کردستان به بحث و گفت‌گو پرداختند.

استاندار کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مطلوب مجموعه مدیران و کارکنان مخابرات در سطح استان، عملکرد مخابرات منطقه کردستان در ۲ سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تحولات مخابراتی از ابتدای دولت سیزدهم با زیرساخت‌های مخابراتی استان در ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و اقدامات امید بخش بسیاری را در این حوزه شاهد هستیم.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زیرساخت‌های مخابراتی برای حوزه‌های انتخاباتی در سطح استان فراهم خواهد شد.

کردستان در پوشش مخابراتی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در پیاده‌سازی فیبر نوری و پروژه بزرگ "نجما" با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در استان
بوده است، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که بر اساس شاخص‌های محاسبه شده در سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌ایم، استان کردستان در پوشش مخابراتی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و کارهای بسیار بزرگی در این مدت انجام شده است.

مجید سلطانی با اشاره به طرح‌های کلان برای تقویت زیرساخت‌ها و طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری که طرحی ۲ ساله بود، گفت: این طرح در استان کردستان سال اول با ۳۰۰ درصد پیشرفت صورت گرفت، ضمن اینکه برنامه ۲ساله این طرح را در مدت حدود یک سال با پیشرفت قابل توجهی رو به رو بوده است.

وی طرح تحول بنیادین شبکه استان‌ها با عنوان طرح طوبی را از دیگر طرح‌های مخابراتی در استان‌ها اعلام کرد که در مرحله مطالعه و تهیه است و نیمه دوم امسال وارد فاز اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: در حوزه فیبر نوری تعهدی در موضوع پروانه UNSP با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در برنامه داریم.

وی تعامل دوگانه شکل گرفته بین مسئولین استان در راستای توسعه و پیشرفت طرح‌های مخابراتی را ستود و دستاوردهای حوزه مخابرات را نتیجه همدلی و همراهی تمامی ارکان دولت و نظام در استان برشمرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از اهتمام استاندار کردستان در حوزه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی قدردانی کرد و گفت: این همکاری و همفکری بین دستگاه‌ها منتج به نتیجه و پیشرفت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha