«همایش امیدآفرینی و پایداری اجتماعی» با نگاهی علمی به محرومیت‌زدایی برگزار شد

تهران-ایرنا- اولین «همایش ملی امیدآفرینی، پایداری اجتماعی با رویکرد محرومیت‌زدایی» در محورهای علوم و رفاه اجتماعی، کیفیت زندگی، علوم و فناوری، مدیریت و سلامت و روانشناسی برگزار و طی آن ۱۳۸ مقاله علمی به شکل پوستر و ۷ سخنرانی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، اولین همایش ملی امیدآفرینی، پایداری اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی و در محورهای اصلی امنیت اجتماعی، عدالت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و سلامتی امروز (پنجشنبه ۲۴ خرداد) در مجموعه فرهنگی تلاش به همت بسیج اساتید و دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برگزار شد. جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و خانواده شهدا در این همایش حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و رئیس این همایش گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بهترین راه برای گذر از فقر، تفکر جهادی و توسعه محرومیت زدایی است؛ از این رو کشور نیاز مبرم به گسترش تفکر جهادی، به ‌ویژه با وجود نیروی های متخصص در زمینه های مختلف دارد.

محمد نریمانی‌راد افزود: ایجاد و گسترش فرصت های اشتغال، افزایش توانمندی گروه های مختلف جامعه به خصوص جوانان، توسعه کارآفرینی به ویژه کارآفرینی اجتماعی، کمک به تجدید بنیان سرمایه اجتماعی نهادی در جامعه اهمیت زیادی دارد.

«همایش امیدآفرینی»؛ نگاهی علمی به پایداری و رفاه اجتماعی برگزار شد

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اجرای فعالیت هایی چون طرح پویش، برگزاری رویداد صدرا، برقراری ارتباط تعاملی و مستمر با صنایع و سازمان ها، گسترش، حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان و نظایر آن به ایجاد فرصت های مهارت افزایی و کارآفرینی و راه اندازی کانون نیکوکاری با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی مجموعه در راستای امیدآفرینی و محرومیت زدایی کمک می‌کند.

از آنجا که مهمترین هدف برگزاری یک همایش ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار اعضای جامعه در موضوعات مختلف علمی و پژوهشی و به وجود آوردن فرصت های بررسی واکنش جامعه نسبت به آن موضوع و ایجاد تحولات اجتماعی است، در این همایش سعی شده با رویکردی علمی و چند جانبه با تاکید بر محرومیت زدایی به عنوان ابزاری اساسی در تقویت پایداری اجتماعی و امید آفرینی گامی در این حوزه برداشته شود.

برگزاری همایش بر اساس فرمایشان مقام معظم رهبری

در ادامه این مراسم دبیر این همایش گفت: این همایش باتوجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که فرمودند نظام جمهوری اسلامی باید یک الگوی اسلامی پیشرفت داشته باشد و در جهت تحقق توسعه محرومیت زدایی و امیدآفرینی حرکت کند، این همایش را برگزار کردیم.

«همایش امیدآفرینی»؛ نگاهی علمی به پایداری و رفاه اجتماعی برگزار شد

صدیقه طوطیان افزود: روند برگزاری این همایش از آبان ۱۴۰۲ شروع و مجوزهای مربوطه اخذ شد. شورای سیاستگذاری و کمیته های اجرایی و علمی و داوری و در بین این کمیته ها، کمیته دانشجویی با حضور ۱۷ نفر از دانشجویان تشکیل شد.

وی اهداف همایش را تحقق بیانات رهبری در حوزه امید آفرینی، کارآفرینی و محرومیت زدایی برشمرد و گفت: محورهای همایش در علوم اجتماعی، رفاه اجتماعی، توسعه اجتماعی و کیفت زندگی، بحث های پزشکی و علوم و فناوری، مدیریت و سلامت و روانشناسی بود.

در مجموع ۳۷۵ نفر در سامانه ثبت نام کردند و ۱۵۸ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۱۳۸ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته و ۷ مقاله برتر برای سخنرانی و ارائه انتخاب شد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: مساله امنیت اجتماعی، مشارکت اجتماعی و رفاه اجتماعی عبارات و کلیدواژه های با ارزشی هستند که در اسلام به آن توجه ویژه شده است.

بسیج اساتید کارهای برزمین‌مانده را انجام می‌دهد

محمدرضا مردانی با بیان اینکه سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ است، گفت: سازمان ها و مجموعه های مختلفی برای سلامت و بهداشت روان و جسم در جامعه و امنیت روانی و حاکمیتی در کشور تلاش می کنند، لازم است قدر این نعمت های الهی را بدانیم و به کسانی که نیازمند هستند کمک کنیم.

«همایش امیدآفرینی»؛ نگاهی علمی به پایداری و رفاه اجتماعی برگزار شد

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: کسانی که با تفکر و اندیشه خدمت همیاری و همدلی و محرومیت زدایی با نگاه مسئولیت اجتماعی می آیند این خیلی با ارزش و همان تفکر و روحیه بسیجی است. بسیج لشکر مخلص خدا است و اگر کسی برای کمک به مردم به صحنه بیاید بسیجی است. بر همین اساس بسیج اساتید پای کار ده ها خدمت در مناطق محروم در ابعاد گوناگون است.

مردانی ادامه داد: قدرت دفاعی که امروز داریم مرهون تلاش های جوانانی است که در دستیابی به مرزهای دانش و با نگاه خدمت و شعار ما می توانیم صورت گرفته است.

وی با بیان این که بسیجی در همه نقاط باید باشد گفت: هرجایی که کاری بر زمین ماند این کار را بسیجی به دست می گیرد. در سیل و زلزله، کرونا، تولید واکسن و ده‌ها خدمتی که دیده نمی شود و کارهایی که در رشد تحول اجتماعی موثر باشد بسیجی حضور دارد.

در پایان از جمعی از خانواده های شهدا تقدیر شد.

«همایش امیدآفرینی»؛ نگاهی علمی به پایداری و رفاه اجتماعی برگزار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha